6 צפייה בגלריה
סמיר בכרי
סמיר בכרי
עם אזיקים וכיסוי עיניים. בכרי בעת המעצר
ראש ארגון הפשיעה סמיר בכרי, שנחשב ליעד מרכזי של המשטרה ונעלם במשך תקופה ארוכה - נעצר אחר הצהריים (רביעי) יחד עם סגנו ביישוב בסמת טבעון בגליל. בכרי מבוקש זה ארבעה חודשים בחשד למעורבות בעבירות של רצח, אלימות וסחיטת דמי חסות. מעצרם של בכרי וסגנו התרחש בתום מבצע מורכב שבו השתתפו כוחות מיוחדים של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז צפון.
מהמשטרה נמסר כי במתחם שבו נעצרו השניים נתפס גם ג'יפ רוביקון שלפי החשד שימש אתמול לרצח עבד א-לטיף זייתון בכביש 66 סמוך לצומת מגידו. מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה הודה ללוחמי היחידה המרכזית ושאר היחידות שהשתתפו במבצע ללכידת בכרי.
6 צפייה בגלריה
סמיר בכרי
סמיר בכרי
סמיר בכרי בעת המעצר
6 צפייה בגלריה
המנהרה שנחשפה
המנהרה שנחשפה
המנהרה שנחשפה
6 צפייה בגלריה
סמיר בכרי
סמיר בכרי
הג'יפ שלפי החשד שימש אתמול לרצח בצומת מגידו
עורכי דינו של בכרי, יהלי שפרלינג ושושנה גולדשטיין ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, מסרו: "טרם ידוע לנו מה החשדות נגדו. בהמשך נדע במה מדובר וניתן תגובה".
רק בשבוע שעבר נחשפה מנהרה באורך עשרות מטרים, שמשתייכת על פי החשד לארגון הפשיעה של בכרי ושימשה למסתור בזמן פשיטות משטרתיות ומרדפים אחר עבריינים שהיו בדרכם לרצוח.
ארגון הפשע של סמיר בכרי מוכר בעיר נצרת. ראש הארגון הוא במקור תושב עזה, ובשנים האחרונות דאג להתחזק בשטח ולצרף אליו עשרות "חיילים", כולם תושבי הצפון. בכרי דרוש למשטרה והיה כאמור בבריחה. עם מעצרו, המשטרה מתכננת לחקור אותו בגין כמה אירועי רצח.
על-רקע מקרי הרצח התכופים בחברה הערבית, נחשב הסכסוך שמתנהל בין משפחת בכרי מנצרת ומשפחת חרירי שמתגוררת בכמה יישובים ברחבי המדינה לאלים ביותר. העימות בין הצדדים גבה בשנה החולפת את חייהם של יותר מ-30 בני אדם, בהם גם כמה חפים מפשע. בחלק מהמקרים לא הצליחו העבריינים להגיע ליעדיהם, ובאופן בלתי-מכוון רצחו את קרובי משפחותיהם.
6 צפייה בגלריה
עבד אלטטיף זייתון הנרצח בצומת מגידו
עבד אלטטיף זייתון הנרצח בצומת מגידו
הנרצח סמוך לצומת מגידו עבד א-לטיף והזירה
כבר שנים שארגון הפשיעה שבראשו עומד בכרי מאיים על הצפון: פרוטקשן, גביית חובות, סחיטה באיומים, סחר בסמים ובאמל"ח וחיסולים של עבריינים יריבים.
בשבוע שעבר חשפה כאמור משטרת מחוז צפון בנצרת מנהרה באורך של עשרות מטרים, ששייכת על פי החשד לארגון הפשיעה של בכרי, ושימשה מקום מסתור בזמן פשיטות משטרתיות ומרדפים אחרי עבריינים שהיו בדרכם לבצע רצח.
"באחד הימים קיבלנו מידע על בית לא מאוכלס שאנשים נכנסים אליו ויוצאים ממנו", סיפר בשבוע שעבר רב-פקד נתי שמחה, קצין מודיעין ובילוש בתחנת נצרת. "הגענו לבית, ראינו את המנהרה וחשבנו שמדובר בבור קטן. שמרנו על המקום 30 שעות וגילינו שמדובר במנהרה של עשרות מטרים שמחולקת לכמה מקטעים".

6 צפייה בגלריה
עורכת הדין שושנה גולדשטיין, עורך הדין יהלי שפרלינג
עורכת הדין שושנה גולדשטיין, עורך הדין יהלי שפרלינג
עורכי הדין גולדשטיין ושפרלינג
באירוע אחר בשבוע שעבר, קיבלו שוטרי המחוז הצפוני שפעלו בנצרת דיווח על אודות חשד להצתת רכב וירי. השוטרים חתרו למגע, ובהגיעם לאחת השכונות זיהו קטנוע חשוד שאחד מרוכביו אוחז באקדח. רוכב הקטנוע לא נענה לקריאות השוטרים לעצור, ניסה להימלט מהמקום והתנגש בניידת המשטרה. שני החשודים, תושבי נצרת שמזוהים עם ארגון הפשע של בכרי, נפצעו והועברו לבית חולים. במקום נתפס אקדח גלוק עם כדור בקנה.