את המחיר על חיים בצללים כאנשי המוסד משלמים לא רק הסוכנים עצמם, אלא גם בני משפחותיהם – ובעיקר הילדים. אלה, הצעירים מכדי להבין במה עוסקים הוריהם וממילא ממודרים מהמתרחש, נאלצים להתמודד עם אב או אם שנעדרים תקופות ארוכות, לעיתים מיטלטלים בין מדינות שונות, ולא פעם הם משתתפים בעל כורחם במשחק ההסתרה של החיים החשאיים שלתוכם נולדו. צפו בפרק השני של הדוקו "מוסד משפחתי" של ynet original.
לצפייה בפרק הראשון "החיים עם איש מוסד" – לחצו כאן
עוד ב-ynet Original: • רצח רופא השב"ס - העדות הדרמטית אחרי 25 שנה • סם המוות - יותר ממכר ממורפיום, יותר קטלני מהרואין • הנסיעה האחרונה של עמית איטח - מה קרה בליל התאונה? • נוכל. רוצח. מיליונר - פרשת הרצח שהסעירה את ישראל וגרמניה בשנות ה-90 • שורת חיפוש: "סקס ישראליות" - תעשיית הפצת תמונות עירום בטלגרם

1 צפייה בגלריה
מתוך "מוסד משפחתי"
מתוך "מוסד משפחתי"
משפחת מזרחי. "פתאום לאבא יש שפם גדול ושם אחר"
(צילום: מתוך אלבום משפחתי)
בפרק זה מתראיינים יואב וינאי מזרחי, בניו של אילן מזרחי, לשעבר המשנה לראש המוסד, ושל מיכל – גם היא עובדת המשרד. הם מספרים על ילדות בצל אב נוכח-נפקד, על התלחששויות בסלון הבית ועל החיים עם הורים שאינם חבר'המנים מהסוג שראו אצל חבריהם. מרואיינת נוספת היא השחקנית והסטנדאפיסטית ענת ברזילי, בתו של איש המוסד אברהם (איברהים) ברזילי, שנשלח במסגרת שירותו למדינות שונות במזרח התיכון – מאלג'יר ועד מעוזי הכורדים.
בפרק הראשון של הסדרה התראיינה שלוה הסל, שהפכה את סיפור חייה לצד בעל סוכן מוסד לספרים, והסבירה על ההסתרה, המתח, השקרים הבלתי נמנעים, הזהויות הבדויות והחיים במדינה מוסלמית. הפרק השלישי והאחרון עוסק באורנה קליין, לשעבר לוחמת מבצעית במוסד, שיצאה פעמים רבות לתקופות ממושכות של עבודה ומבצעים הרחק מהבית, בזמן שבעלה נותר עם בנותיהם המתבגרות הילה ושחר.