על רקע הדיווחים והסקרים הפסימיים שמדרדרים את מרצ למאבק על אחוז החסימה - נותרה מפלגת השמאל במשבר מנהיגות גדול. יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ החליט היום (שלישי) לפרוש מהמרוץ לראשות המפלגות ולהתמודד ברשימה לכנסת הבאה, מה שמשאיר כרגע רק מועמד אחד: סגן שרת הכלכלה יאיר גולן. אולם בכירים במרצ הבהירו כי לא יאפשרו לגולן להישאר מועמד יחיד: "לא נשאיר את גולן לבד במרוץ".
ההחלטה של היו"ר הורוביץ פותחת מחדש את המרוץ על ראשות המפלגה. אפשרות אחת היא שיו"ר המפלגה לשעבר, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, תחזור להתמודד שוב על הבכורה, מהלך שיהיה קל מבחינתה ברגע שהורוביץ כבר לא בתמונה. זנדברג אמרה בימים האחרונים כי היא שוקלת את התמודדותה.
2 צפייה בגלריה
זהבה גלאון
זהבה גלאון
חברי כנסת במרצ יוזמים להחזיר אותה לראשות המפלגה, היא בינתיים לא מאשרת. יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון
(צילום: יואב דודקביץ)
אפשרות נוספת היא לקדם את יוזמתם של חברי כנסת במרצ - להחזיר למפלגה את היו"ר לשעבר, זהבה גלאון, היישר לראשות המפלגה וללא פריימריז. מהלך שכזה עלול להיתקל בקשיים חוקתיים אם המועמד יאיר גולן לא יסיר את מועמדותו, ורק אם יסכים למהלך הזה. גולן כבר הבהיר ביום הכרזת מועמדותו כי גלאון היא מועמדת ראויה, אולם אם היא רוצה להיבחר עליה להתמודד בפריימריז.
2 צפייה בגלריה
תמר זנדברג, יאיר גולן
תמר זנדברג, יאיר גולן
זנדברג שוקלת להתמודד, גולן בינתיים המועמד היחיד לראשות המפלגה
(צילום: קובי קואנקס)
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' ויו"ר סיעת מרצ ח"כ מיכל רוזין מקדמים יוזמה להחזיר את זהבה גלאון לראשות המפלגה. גלאון עצמה התייחסה ליוזמה ואמרה כי אין לה שום כוונה להתמודד בפריימריז, אולם בשיחות סגורות לא שללה את האפשרות כי תחזור לעמוד בראשות המפלגה "אם תיקרא לדגל". ההערכה היא שפרישת הורוביץ תאיץ את היוזמה להחזיר את גלאון לראשות המפלגה. גלאון אמרה היום ל-ynet: "עמדתי לא השתנתה גם עכשיו, ואני לא מתכוונת להתמודד על ראשות מרצ".