הפייבוריטית לתפקיד ראש ממשלת תאילנד ילדה היום (ב') בן, שבועיים לפני הבחירות הכלליות.
זהו הילד השני של אשת האופוזיציה פאטונגטארן שינוואטרה בת ה-36. היא פרסמה ברשתות החברתיות תמונות שלה לצד בעלה ובנם התינוק. שינוואטרה הודיעה כי בעוד כמה ימים, אחרי שתאגור כוחות, היא תתראיין לכלי התקשורת. מפלגתה של שינוואטרה, "פאו תאי", ציינה כי היא תשתתף בעצרת המסכמת של המפלגה בבנגקוק ב-12 במאי - יומיים לפני הבחירות. רק בימים האחרונים היא הפסיקה להגיע לעצרות, ועברה לשיחות וידאו עם תומכיה ושותפיה הפוליטיים.
2 צפייה בגלריה
פאטונגטארן שינוואטרה מועמדת לראשות ממשלה תאילנד בחירות
פאטונגטארן שינוואטרה מועמדת לראשות ממשלה תאילנד בחירות
ילדה בן בעיצומו של קמפיין הבחירות. אחת התמונות שהעלתה שינוואטרה לרשתות החברתיות
ב-14 במאי יבחרו אזרחי תאילנד את 500 החברים בבית התחתון של הסנאט. בסקרי ההתאמה לראשות הממשלה זוכה שינוואטרה ליתרון על ראש הממשלה המכהן, פריות צ'אן-אוצ'ה, שעלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-2014. חמש שנים לאחר מכן הוא ניצח בבחירות, ומנהיג ממשלה שמרנית.
שינוואטרה היא בתו של המיליארדר טקסין שינוואטרה, שכיהן בעבר כראש ממשלת תאילנד מטעם מפלגת "פאו תאי" - והודח בהפיכה ב-2006. כיום הוא חי בדובאי, ובהיעדרו הורשע בעבירות שחיתות. הוא האשים את השלטון ברדיפה פוליטית, ועלול לרצות 10 שנות מאסר אם ישוב לארצו.
2 צפייה בגלריה
פאטונגטארן שינוואטרה מועמדת לראשות ממשלה תאילנד בחירות
פאטונגטארן שינוואטרה מועמדת לראשות ממשלה תאילנד בחירות
בת של ראש ממשלה לשעבר, שהודח בהפיכה צבאית ונאלץ לחיות בגלות
(צילום: AFP )
בהפיכה הצבאית ב-2014 הדיח פריות צ'אן-אוצ'ה מראשות הממשלה את יינגלאק צ'ינוואט, דודה של פאטונגטארן. גם היא עמדה בראש "פאו תאי", וחיה בגלות מאז הדחתה. משפחת שינוואטרה אהודה על הציבור בתאילנד, אך הממסד הצבאי - שהשפעתו על המדינה משמעותית - רואה בה אויב.
זו תהיה מערכת הבחירות הראשונה בתאילנד מאז הפגנות הענק ב-2020, שבהן דרשו מפגינים פרו-דמוקרטים להגביל את סמכויות הצבא ובית המלוכה בתאילנד. למרות הפיגור של פריות צ'אן-אוצ'ה וממשלתו בסקרים, הוא עשוי להמשיך להנהיג את תאילנד גם אם יפסיד בקלפיות: בניגוד ל-500 החברים בבית התחתון, בבית העליון של הסנאט מכהנים 250 חברים שנבחרו על-ידי הצבא ולא על-ידי הציבור - ועשויים לסכל את מינויה של שינוואטרה לראשות הממשלה גם אם תנצח.