איתי כהן, בן 29 ממצפה יריחו, הוא החשוד שנעצר אתמול (יום א') בחשד להתעללות מינית בנערים בעלי מוגבלויות, בעת שעבד כסייע בבית הספר "דקלים" לנערים עם מוגבלות תקשורת (בעיקר אוטיזם) בגבעה הצרפתית בירושלים. כהן חשוד בעבירות של התעללות מינית של אחראי בחסר ישע, תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה של ממש בקטינים.
בית משפט השלום בירושלים האריך אחר הצהריים את מעצרו של כהן בשבעה ימים. בחקירתו הודה החשוד בחלק מהמעשים וקשר את עצמו לאירוע. מנהל בית הספר נחקר אף הוא והמשטרה ממשיכה בחקירה. סנגורו של כהן הגיש ערר לבית המשפט המחוזי בבירה בבקשה להטיל צו איסור פרסום על שמו של כהן, אך השופט עודד שחם דחה את הערר וקיבל את בקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" להתיר לפרסם את שמו.
השופט שחם כתב בהחלטתו כי "מן החומר עולה כי נפגעי העבירה הם קטינים, הסובלים מלקות של אוטיזם. עולה גם, כי המעשים הנטענים בוצעו על ידי החשוד שעה ששימש כסייע בבית ספרם של הקטינים. לאחר שנתתי דעתי לטענות הצדדים החלטתי לדחות את הערעור. הוראת בית המשפט קובעת כי הכלל הוא הפרסום ואילו איסור הפרסום הוא חריג".
2 צפייה בגלריה
החשוד בביצוע מעשים מוגנים בקטינים בעלי מוגבלויות
החשוד בביצוע מעשים מוגנים בקטינים בעלי מוגבלויות
איתי כהן, החשוד בביצוע מעשים מוגנים בקטינים בעלי מוגבלויות
השופט הוסיף: "נוכח טיבן של החשדות משעה שלא נסתרה טענת המערער כי הוא מתגורר ביישוב דתי אני מוכן להניח כי פרסום עלול לגרום לו נזק של ממש. בו בעת בפרסום טמון אינטרס ציבורי בעוצמה גבוהה. מדובר לכאורה בעבירות שבוצעו על ידי אחראי בחסרי ישע בעלי לקויות חמורות שהם גם קטינים. מדובר בנפגעים מוחלשים אשר אין בידם לדווח על מעשה העבירה ואף עולה ספק אם הם מודעים בכלל מלכתחילה שבוצעה בהם עבירה".
החקירה נפתחה לאחר שהחשוד התקשר בחודש שעבר למשרד הרווחה ודיווח על מעשיו. המשטרה, שעדכנה הבוקר על מעצרו אתמול על-ידי שוטרי תחנת שלם, ציינה כי מלבד פגיעה בנער בן 15, הוא חשוד שתקף חניכים נוספים בתקופה האחרונה. עוד ציינו כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת, לפעול להגנה על ילדים ובני נוער בכל מקום ולחתור למיצוי הדין עם אותם אלו שיפגעו בהם".

הסנגור: "הוא שם עצמו על חבל התלייה"

בדיון היום בבית המשפט אמר נציג המשטרה, רס"מ יותם מזור, כי "מדובר בחשד לעבירות מין שונות וחמורות בקטינים ותקיפות של קטינים בעלי מוגבלויות. החשד הוא שהמשיב מבצע את המעשים תוך כדי שהוא אחראי על אותם קטינים, מה שהופך את העניין לחמור יותר. מדובר בכמה קטינים. מאז שנודע לנו על אותם אירועים קשים המשיב נחקר וקשר את עצמו למעשים. החשוד סיפר, לפחות על חלק מהאירועים, מיוזמתו. החשד הוא ברף גבוה, אנחנו לא יודעים לומר לגבי כלל האירועים והאם כל האירועים אכן כבר ידועים, הדברים האלה נבדקים".
עו"ד ליאור כהנא מהסנגוריה הציבורית המייצג את החשוד אמר בדיון כי "המשיב הוא זה שיזם את החקירה. אלמלא הלך ודיווח על עצמו לא הייתה חקירה ולא היו ידועים המעשים. הוא לא ביצע שום ניסיון לשבש את החקירה מאז הדיווח. היחידה החוקרת לא ביקשה לעצור אותו וביקשה ממנו לבוא בגפו. המסוכנות היא ספציפית לקטינים האלה, מדובר במקרים מאוד קשים, הוא נכשל והודה שהוא נכשל אבל לא, בעבודה הזו אין מסוכנות ממנו. מדובר בעבירה ברף הנמוך. הוא שם את עצמו על חבל התלייה כמו שלא ראיתי בכל שנותיי בקריירה המשפטית. אם הוא במעצר בית בבית הוריו כשהוא רחוק מאנשים או חוסים הוא לא מסוכן, אפשר לאיין את מסוכנותו".
השופטת אורנה סנדלר כתבה בהחלטה להאריך את מעצרו כי "המשיב נעצר בחשד לביצוע עבירות של התעללות מינית של אחראי בחסר ישע, תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה של ממש. מעיון בחומר החקירה אין חולק על כך שקיים חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו וגם שהחקירה החלה לאחר שהמשיב עצמו הוא זה שדיווח על האירועים במחלקת הרווחה. נכון הדבר שהדיווח התקבל לפני כמה שבועות ומאז המשיב לא נעצר, אולם בניגוד לדבריו של הסנגור לא ניתן לתבוע מראש שרשימת הקרבנות היא רשימה ידועה וסגורה. הדברים מתחדדים בכך שאין המדובר בקורבנות רגילים אלא מדובר בקטינים הסובלים ממוגבלות תקשורתיות ואוטיזם. קיימת אפשרות שחלילה ישנם קורבנות במקומות נוספים וקורבנות שיתקשו להגיע אליהם".
פורסם לראשונה: 09:26, 25.07.22