משטרת מרחב איילון עצרה הבוקר (יום א') רופא פרופסור בבית חולים ציבורי כבן 60 בחשד לעבירות מין במטופלות. בין היתר מדובר גם על חשד לפיו האיש אנס קטינה בת פחות מ-14.
המשטרה ביצעה חקירה סמויה יחד עם הפרקליטות, והבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של החשוד.
החוקרים בדקו עוד קודם לכן פרטים בנוגע לחשוד, וקיבלו חוות דעת שלפיה דרך הפעולה של הפרופסור אינה מקובלת. בידי החוקרים כמה תלונות של מטופלות שהגיעו לרופא הבכיר וטענו כי הוא פגע בהן. החשדות יאומתו כעת מול הקורבנות.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עורך דינו של הרופא, ליאור אפשטיין, מסר כי "החשד בתיק מבוסס על גישה משטרתית לפיה רצף של בדיקות, אשר חלקן חודרניות, שכל אחת לכשעצמה רפואית ונכונה— כשהן מתבצעות על ידי אותו הרופא מהוות עבירת מין חמורה. ההגנה סבורה ותסבור כי בפנינו דיון רפואי לא פשוט בשאלות הכיצד להגיע לדיאגנוזה נכונה על מנת לרפא. מרשי פרופסר מוכר ובעל וותק יתיצב ויסביר באריכות ובעמיקות עד כמה פעל למען בריאותם של מטופליו מובן שהדברים יבחנו וישמעוהדבר היחיד שבטוח כרגע הוא שתא המעצר במשטרת בת ים הוא המקום האחרון המתאים לבחינת הדילמה הזו
עורך דין ליאור אפשטייןעו"ד ליאור אפשטיין

הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול נדרש

במשטרה טוענים כי הרופא הבכיר ביצע את המיוחס לו לאורך שנים במסווה של אבחון וטיפול רפואי. החקירה נגד הרופא, תושב אזור המרכז, נפתחה עם קבלת תלונות במשטרה לצד איתור ואיסוף עדויות מכמה נשים נוספות, שמהן עלה החשד כי החשוד ביצע בהן עבירות מין שונות בבית החולים ובקליניקה פרטית, תוך הצגת "המגע" כהליך אבחון וטיפול לכאורה נדרש.
עם התפתחות החקירה הסמויה, בליווי פרקליטות מחוז תל אביב, הגיעו חוקרי מרחב איילון לנשים נוספות מכל רחבי הארץ, בגירות וקטינות, שלפי החשד נפלו קורבן, הן כמטופלות והן כבעלות קשר משפחתי למטופלים.
במשטרה ציינו כי "בתום איסוף ראיות במישור הסמוי ועם מעבר החקירה הבוקר לשלב הגלוי, עצרה המשטרה את החשוד, לצד חיפוש ותפיסת מסמכים וממצאים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה, כמו גם היערכות לבחינת תלונות נוספות ככל שיתקבלו לנוכח הפרסום.
"בהתאם לממצאי החקירה וצרכיה, בכוונת המשטרה והפרקליטות להביאו מחר אל בית משפט השלום בתל אביב לדיון בבקשה להאריך את מעצרו".
רפ"ק זהרירה בר יהודה עציון, ראש מחלק משפחה במרחב איילון, אמרה: "במהלך החקירה נחשפנו לעדויות רבות אשר העלו חשד לביצוע עבירות מין בדרגות שונות, שבוצעו לכאורה הן במרכז הרפואי בו הוא עובד והן במרפאה הפרטית כאשר הקורבנות הגיעו אליו לקבלת טיפול רפואי. אנחנו פונים לנשים נוספות אשר נפגעו על ידי אותו רופא לגשת לתחנות המשטרה ואנו מבטיחים לטפל בכך בצורה רגישה ומסורה".
יו"ר נעמת חגית פאר מסרה בתגובה: "הפרטים שנחשפו מזעזעים - מסכת של תקיפות מיניות לכאורה ובהן של קטינה. מחריד לגלות שהאדם הזה המשיך במעשיו במקום שאמור היה להוות עבור אותן נשים המרחב הכי בטוח שיש כמו בית חולים או קליניקה רפואית. כולנו צריכות לחזק את אותן נשים שאזרו אומץ לחשוף את הדברים - אין דרך אחרת לעצור עבריינים שכאלה אלא בחשיפת מעשיהם ולא מובן מאליו שנפגעות מצליחות להביא עצמן לחשוף את הזוועות".