יירוט בים האדום, אחרי שתי התרעות שווא: מערכת כיפת ברזל הופעלה הערב (שבת) באילת, לאחר שזוהתה מטרה חשודה שהתקרבה לעיר - כמה קילומטרים דרומית ממנה. כיוון שלא היה איום על העיר, לא הופעלה אזעקה באילת - אבל הפיצוצים נשמעו בה היטב. הערב עדכן דובר צה"ל כי למיטב ידיעתו מדובר היה בהתרעות שווא.
אבל מעט לפני השעה 23:00 בלילה שוב נשמעו הדי פיצוצים באילת, והפעם זו כבר לא הייתה התרעת שווא - מטוס F-16 יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח ישראל במרחב ים סוף. בצה"ל אמרו כי הכטב"ם לא חדר לשטח ישראל". אף גורם לא לקח אחריות לשיגור הכטב"ם.

מערכות הגילוי עובדות ברגישות גבוהה בשל המתיחות הביטחונית. רק הבוקר שוגרו מיירטים בגבול הצפון לעבר עופות גדולים, ולא לעבר כלי טיס של חיזבאללה, כפי שסברו בתחילה. הזיהוי השגוי הוביל לאזעקות בכמה יישובים במועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף שבגליל המערבי.
החות'ים בתימן שיגרו בשבועות האחרונים כטב"מים וטילים לעבר אילת, רובם יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית - וביניהם "חץ 3", שלו זה היה היירוט המבצעי הראשון.
1 צפייה בגלריה
דיווחים על פיצוצים באילת, נבדק אם בוצע יירוט
דיווחים על פיצוצים באילת, נבדק אם בוצע יירוט
השיגור, הערב
ביום רביעי יירט מטוס F-35 טיל שיוט בדרך לאילת. היירוט התבצע מחוץ לשטח ישראל, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן הופעלה בעיר התרעה בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין למרחב.
אף גורם לא לקח אחריות לאותו שיגור טילי שיוט, אך בכיר בצבא המורדים החות'ים בתימן חזאם אל-אסד, שנוהג לצייץ לעיתים גם בעברית, כתב "מה קורה באילת?" - ברמז לטיל שיורט.
פורסם לראשונה: 18:30, 25.11.23