נקבע מותו היום (רביעי) של הפעוט בן השלוש שטבע ביום שבת האחרון בבריכה פרטית ביישוב עתלית שבמועצה האזורית חוף הכרמל. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה והועבר למחלקת טיפול נמרץ ילדים, שם כאמור נפטר.
הטביעה התרחשה סמוך לשעה 15:00 בעת שהוריו של הפעוט התארחו בבית חברים. למקום הוזעקו חובשים ופרמדיקים של מד"א שביצעו בפעוט פעולות החייאה ממושכות, וכאשר ליבו חזר לפעום הוא פונה לבית החולים, מורדם ומונשם. מאז, הוריו של הפעוט ובני משפחה נוספים הגיעו סמוך למחלקה לטיפול נמרץ והתפללו להחלמתו, אך היום הם קיבלו את ההודעה על מותו.
2 צפייה בגלריה
הבית ליד הבריכה הפרטית בה טבע הפעוט
הבית ליד הבריכה הפרטית בה טבע הפעוט
צוות מד"א בזירה, יום שבת
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
"כשהגענו לבית ראינו את הפעוט שוכב מחוסר הכרה בחצר כשהוא ללא דופק וללא נשימה", סיפרו הפרמדיקים של מד"א ליאור אלמקייס ובן כוכבי. "הכנסנו אותו לניידת לטיפול נמרץ ומיד התחלנו בטיפול רפואי אינטנסיבי ומציל חיים שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. כעבור דקות ארוכות של פעולות החייאה מתקדמות ליבו שב לפעום ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו קשה ויציב והוא מונשם".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה הרביעי מתחילת השנה של טביעת ילד למוות. בשנת 2021 טבעו למוות 19 ילדים.
2 צפייה בגלריה
בריכה פרטית
בריכה פרטית
41% ממקרי הטביעה של ילדים מתחת לגיל 5 מתרחשים בבריכות ביתיות ובצימרים. ארכיון
(צילום: shutterstock)
"השבוע אנחנו מציינים את שבוע בטיחות הילד, ולצערנו שוב אנחנו מקבלים המחשה לקלות הבלתי נסבלת שבה ילדים מאבדים חיים ברגע של חוסר תשומת לב", אמרה מנכ"לית ארגון בטרם, אורלי סילבינגר. "הנתונים מראים ש-41% ממקרי הטביעה של ילדים מתחת לגיל חמש מתרחשים בבריכות ביתיות ובצימרים. ילדים נמשכים למים, ובשל מבנה גופם הם נוטים ליפול למים עם הראש קדימה. ברגע שהפה והאף מכוסים במים הם במצב של טביעה, אינם יכולים לבכות, לצעוק או להתריע שהם בסכנה. בתוך שתיים עד שש דקות חל איבוד הכרה, נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות.
"אני קוראת להורים, אל תסמכו על ניסים - בסביבת מים משגיחים על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. כשיש יותר ממבוגר אחד קובעים בכל רגע נתון מי המבוגר האחראי להשגיח על הילדים. בריכות ביתיות ובצימרים יש לגדר עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".