כתב אישום הוגש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד תושב הצפון, בן 34, בגין סחיטה באיומים של אשתו וגיסו. לפי האישום, האיש איים להפיץ תמונות וסרטונים אינטימיים של אשת גיסו כדי שאשתו לא תתגרש ממנו ותבטל תלונה שהגישה נגדו במשטרה על אלימות קשה ומתמשכת ואיומים ברצח. מלבד הסחיטה הוא נאשם גם בכמה מקרים של הדחה בחקירה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
"לאחר שניסיונותיו נכשלו, הודיע לאשתו שבידיו מידע שעלול להרוס את משפחתה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ב-21 ביולי האחרון פנתה האישה למשטרה והתלוננה כי היא סובלת מאלימות קשה ומתמשכת מצד בעלה, שגם איים לרצוח אותה. לפי רס"מ אורית תורג'מן, חוקרת בכירה של אלימות במשפחה במחוז צפון, "האלימות בתלונה כללה מכות, הצלפות עם חגורה, משיכות בשיער והטחת ראשה בקיר. לטענתה זה נמשך כחמש שנים".
יום לאחר הגשת התלונה הגיעה האישה למשטרה וביקשה לבטל אותה. בתחקור של רס"מ תורג'מן, חשפה האישה שבעלה מחזיק ברשותו סרטונים ותמונות של גיסתה (אשת אחיה) ומאיים שאם היא לא תבטל את התלונה ואת הליך הגירושין שפתחה נגדו, הוא יפיץ את התמונות ברשתות החברתיות ובכל אמצעי מדיה מוכר.
יומיים לאחר הגשת התלונה נעצר הבעל ומעצרו הוארך בחמישה ימים. בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלינה קאפמן, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז הצפון, נכתב כי "מהחקירה עלה שבמהלך 2023 הבעל הנאשם שיתף את אחיה של אשתו בקשיי הזוגיות שלו, ואילו הגיס שלח לבעל הנאשם הודעות שבהן התבטא באופן הפוגע בכבודה של אשתו. הנאשם יצר תיקייה ושמר את כל ההודעות שקיבל מגיסו. בהמשך, פנה הנאשם לגיסו והביע את רצונו לקיים יחסי מין עם גיסתו, אולם זה סירב לכך. בתגובה, הבעל איים על גיסו כי אם לא יעשה כן, יחשוף את ההודעות ששלח לו בפני חמו וחמותו, ואז דרש מגיסו לגרום לגיסתו ליטול כדורי שינה וזאת על מנת שהנאשם יגיע לביתם, ויצפה בה עירומה וזאת בתמורה לאי חשיפת ההודעות ששלח לו".
אורית תורג'מןרס"מ אורית תורג'מןצילום: שרון צור
תורג'מן תיארה כי "על רקע האיומים של הבעל הנאשם, ובשל חששו של האח מפגיעה בכבוד משפחתו, צילם האח תמונות וסרטונים אינטימיים של אשתו במיטה ולאחר מכן שלח אותם לנאשם. כארבעה חודשים מאוחר יותר, הודיעה האישה המתלוננת על כוונתה להתגרש מבעלה בגלל האלימות שחוותה. הבעל לא רצה להתגרש וניסה לשכנעה להישאר איתו, ולאחר שניסיונותיו נכשלו הוא הודיע לאשתו שבידיו מידע שעלול להרוס את משפחתה".
בחודש יוני האחרון, לאחר שהאישה לא נכנעה לאיומיו, הוא הציג לה חלק מהסרטונים שאגר ואיים בהפצתם. הוא הראה את הסרטונים גם לאחיה כדי שילחץ על אחותו שלא תתגרש ממנו. גם אחרי שהבטיח להשמיד את הסרטונים לבקשת משפחת אשתו, הוא לא עשה זאת ושמר אותם.
"לשמחתי, הצלחנו לתפוס את מכשיר הסלולר של הנאשם ולמנוע את הפצת התמונות והסרטונים האלה", אמרה תורג'מן. "מדובר בנאשם מסוכן מאוד, מתוחכם, שהיה עלול להרוס שתי משפחות אם היה מצליח להשלים את איומיו. פעלנו במהירות שיא כדי לעצור אותו ולמנוע פגיעה בנשות המשפחה, אם חלילה התמונות והסרטונים היו מופצים זה היה עלול להסתיים ברצח, והעבודה שלנו סיכלה את זה".