1 צפייה בגלריה
האימאם יוסיף אלבאז
האימאם יוסיף אלבאז
אלבאז בבית המשפט בחודש יולי האחרון
(צילום: יריב כץ )
אימאם המסגד הגדול בלוד, השייח יוסף אלבאז, נעצר היום (שבת) בחשד להסתת המתפללים המוסלמים בהר הבית נגד אנשי המשטרה במקום. אלבאז זומן לתחנת המשטרה בלוד, שם עצרה אותו משטרת ירושלים - ומחר הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר.
עורך דינו, חאלד זבארקה, אמר כי "החשדות נגדו הם שהסית נגד השוטרים במסגד אל-אקצא, ועמדתו לגבי המתרחש שם. מחר הדברים יהיו ברורים יותר".

קרוב משפחתו של השייח טען כי "אנחנו לא יודעים מה הם רוצים ממנו, זו רדיפה פוליטית. לא מזמן הרחיקו אותו מאל-אקצא לשבוע, ורק אתמול הוא הלך לשם שוב". מתפללים במסגד טוענים כי מדובר בסתימת פיות, וכי "השייח ערבי, אז המשטרה מרשה לעצמה לעצור אותו ולתפור לו תיק". למרות דבריהם, נזכיר, נגד אלבאז הוגש כבר כתב אישום בגין הסתה בעקבות התבטאויותיו המסיתות ברשתות במהלך מבצע "שומר החומות" וסרטונים שפרסם, בין היתר אחד שקורא לרצח שוטרים. בסרטון המדובר נראית סצנה מסרט האימה "וולף קריק", שבה אדם שנעצר דוקר שני שוטרים ושורף אותם בעודם בחיים. האימאם שיתף את הסרטון וכתב: "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר צדק".
בדצמבר 2021 הורשע אלבאז באיומים ובתקיפה בנשק קר, בעקבות תקיפת עורך הדין חנן חדד באפריל 2018. עורך הדין הגיע למבנה בבעלות משפחתו של אלבאז כדי לוודא ביצוע צו בית משפט, ואלבאז הטיח בו אבן, סטר לו ואיים עליו. גם כשנמלט עורך הדין מאלבאז, הוא המשיך לרדוף אחריו ואף השליך את האבן לעברו.