קבינט הקורונה צפוי להצביע מחר (רביעי) במשאל טלפוני על הקלות בתו הירוק בשל הירידה המתמשכת בתחלואה. בין היתר השרים צפויים להכריע האם לבטל את התו הירוק במסעדות בחלל פתוח. במקומו ייכנס לתוקף התו הסגול. כלומר, לא יהיה צורך בהצגת תעודת התחסנות במסעדות, ההגבלה תהיה לפי גודל המקום.
הקבינט גם צפוי להסיר את המגבלות על אטרקציות בחלל הפתוח כמו לדוגמה נהיגה בג'יפים, שייט קיאקים ועוד. עם זאת, אטרקציות בחלל סגור עדיין יצטרכו לדרוש מהבאים הצגת תו ירוק. החלטה בנוגע לחדרי הכושר לא צפויה להתקבל מחר, והקבינט יכריע בנושא רק בעוד כשבועיים.
2 צפייה בגלריה
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בנתניה פתוחות עוד לפני התאריך שיש אישור לפתוח
מסעדות בחלל פתוח יוחרגו מהתו הירוק? הקבינט יכריע. ארכיון
(צילום: יאיר שגיא)
שלשום התכנס קבינט הקורונה לראשונה זה יותר מחודש. בישיבה המליץ משרד הבריאות לבטל חלק מההגבלות של התו הירוק ולעבור לתו הסגול, אך ראש הממשלה נפתלי בנט בחר שלא להעלות את ההצעה להצבעה, ושרי קבינט הקורונה החליטו להחריג בינתיים רק ספריות ומוזיאונים כדי שכיתות יוכלו לבקר באופן אורגני והשאלת ספרים לא תחייב הצגת תו ירוק.
החל מהבוקר חלה חובת סריקת הברקוד לכל מציגי התעודה החדשה - והאכיפה במקומות שתחול עליהם החובה להצגת תעודה תתחיל ביום חמישי. לתו הירוק החדש, כזכור, זכאים רק מחוסנים במנה שלישית, מחלימים ומי שלא חלפה חצי שנה מאז שקיבל את מנת החיסון השנייה.
2 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
משרד הבריאות הציע לעבור מהתו ירוק לסגול כבר בתחילת השבוע, בנט בחר שלא להעלות את ההצעה להצבעה
(צילום: gettyimages)
הערב, לראשונה זה כמעט חודשיים מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עומד על מתחת ל-500. משרד הבריאות עולה כי 197 מתוך 489 מהחולים קשה מחוברים למכונות הנשמה.
מתוך 489 החולים קשה, 363 אינם מחוסנים כלל, 79 קיבלו את שתי מנות החיסון אך לא את מנת הדחף ו-33 חוסנו גם במנה השלישית. למעשה, יותר מ-76% מהחולים קשה אינם מחוסנים, לעומת פחות מ-7% שקיבלו את מנת הדחף. עוד עדגן משרד הבריאות כי 1,678 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול נערכו כ-69 אלף בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד בינתיים על 2.6%.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,853 חולי קורונה, חמישה מהם היום. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 74 חולי קורונה – 46 מהם לא התחסנו כלל, 16 התחסנו – אך לא במנת הדחף ו-11 התחסנו קיבלו גם את מנת הדחף.