2 צפייה בגלריה
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
אתמול (שבת) נערכה פגישה בתחנת משטרה בגליל ביוזמת ראש מועצת בענה עלי חליל ומכובדים, שבמסגרתה הצליחו להגיע להודנה בין משפחות נרצחים. כחלק מההסכם, סיכמו הצדדים לשמור על התנאים שהוצגו, שכוללים אי-פגיעה באחר ושמירה על המרקם החברתי. הפגישה התקיימה על רקע 22 קורבנות שנרצחו ביישובים בענה ודיר אל-אסד במהלך השנים, החודשים והימים האחרונים, בגלל סכסוך דמים.
בשבוע וחצי האחרון נרצחו שלושה קורבנות ואחד נפגע באורח אנוש, ובעקבות זאת מכובדים, יחד עם ראש המועצה, התאמצו וניהלו שיחות רבות עם משפחות הנרצחים, עד שהגיעו להודנה שתביא שקט וביטחון אישי. בין המכובדים היו השייח סאלח לוטפי אגבאריה מאום אל-פחם ועומר מוחמד אמארה מכפר כנא.
2 צפייה בגלריה
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
מפגש הבכירים לחתימה על ההסכם
מתוך הסיכומים בפגישה
תושבים ביישובים שמחו מאוד כששמעו על ההודנה, ודרשו להמשיך בצעדים עד הסוף כדי שהרציחות לא יחזרו על עצמן. תושבת היישוב סיפרה כי "אני שמחתי שהתקיימה הודנה. הגיע הזמן שיפסיקו את הירי ואת הרצח של חפים מפשע. כולנו מחכים ליום הסולחה, ולא רק להודנה. מקווה שבאמת יכבדו את התנאים ולא יהיו אירועים חריגים".
תושב אחר אמר: "כואב לנו מאוד לשמוע על אנשים שנרצחים שאין להם קשר לסכסוך. האווירה לא פשוטה וחיינו בתקופה קשה כשהרגשנו שכולנו בסכנת חיים במקום שנסתובב עם ביטחון אישי". הוא הוסיף: "על ועדת הסולחה להקפיד על ההודנה כי לפני שנתיים הייתה סולחה גדולה אבל הרציחות לא הופסקו. הפעם רוצים תוצאות אמיתיות".