2 צפייה בגלריה
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
סוללת כיפת ברזל
(צילום: הרצל יוסף)
מאי-בת מסארוה, בת 27 מטייבה שהורשעה במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעות לאויב, נשלחה ל-30 חודשי מאסר בפועל לאחר שצילמה עבור חיזבאללה, בהם סוללות כיפת ברזל, בסיס צבאי ונמל ימי.
מסארוה העבירה את התמונות לפעיל חיזבאללה שהציג את עצמו בשם עלי ויצר איתה קשר בפייסבוק, ולאחר היכרות קצרה החל לבקש ממנה לבצע עבורו פעולות שונות. היא צילמה עבורו כלי רכב צבאיים שחלפו בכביש 6, את גדר המערכת בראש הנקרה בזמן טיול משפחתי, את בסיס חצרים ומטוס שמוצג במוזיאון, את נמל חיפה, סוללת כיפת ברזל, עמדת שמירה במעבר ארז ותצפית מסטלה מאריס. כמו כן, לאחר תקרית שאירעה בצפון עם חיזבאללה שלחה לפעיל שהיה איתה בקשר תמונות בזמן אמת מבית החולים רמב"ם בחיפה, כשביקשה מחברתה שהייתה במקום לצלם עבורה.
כמו כן, השתתפה לבקשת החיזבאללה בהרצאה של העיתונאי יוסי מלמן בנושא חיזבאללה והתבקשה לשאול אותו אם יש סיכוי למלחמה עם ארגון הטרור. מסארוה הקליטה את ההרצאה ואת תשובתו של מלמן והעבירה לאותו הפעיל.
2 צפייה בגלריה
נמל חיפה
נמל חיפה
נמל חיפה
(צילום: רויטרס)
מסארוה הודתה בעבירות שיוחסו לה, אך טענה שחשבה שמדובר בעיתונאי לבנוני כיוון שפנה אליה בעברית וביקש את עזרתה לצורך איסוף מידע לכתבה. השופטת רות לורך מבית המשפט המחוזי מרכז קבעה כי על אף שהצילומים אינם בעלי ערך רב מבחינה ביטחונית, אך הפגיעה בביטחון המדינה היא ברף בינוני - ועצם הצילום הוא חמור מאוד. "כלל פעולותיה של הנאשמת הצריכו תכנון ושימוש בציוד וכן הגעה למקומות רחוקים לצורך צילומים", נכתב בגזר הדין.