אביו של עידן שתיוי, שנמצא 105 ימים בשבי החמאס בעזה, הכריז היום (שישי) על שביתת רעב. האב, אלי שתיוי, נמצא מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. הוא הצהיר כי ישבות מחוץ לבית "עד שנתניהו ייצא אלינו". הוא קורא למשפחות החטופים להצטרף אליו מחוץ לבית בקיסריה.

1 צפייה בגלריה
אלי שתיוי, אביו של עידן שנחטף לעזה שובת רעב מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
אלי שתיוי, אביו של עידן שנחטף לעזה שובת רעב מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
אלי שתיוי מחוץ לבית רה"מ בקיסריה. "עד שייצא אלינו"
עידן שתיוי, בן 28 מפתח תקווה, הוגדר במשך 90 יום כנעדר. בתחילת ינואר עדכן דובר צה"ל את משפחתו כי מעתה הוא מוגדר חטוף. שתיוי התנדב לצלם במסיבה ברעים, משם נחטף.
בתחילת החודש, לאחר חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, התראיין האב אלי שתיוי לאולפן ynet. הוא העלה חשש שבעקבות החיסול תיפתח מלחמה גם בצפון.
"אנחנו חוששים שעכשיו כל הפוקוס יעבור לכיוון המלחמה בצפון", הוא אמר. "כולנו קיווינו שזה יתחיל רק אחרי שכל החטופים יחזרו ויהיה ניצחון מובהק על חמאס, אבל אלו הדברים ואין מה לעשות. אנחנו צריכים לחזור לשולחן המו"מ ועדיין ללחוץ על חמאס שם".
כשנשאל אם הוא מאמין שניתן להגיע לעסקת חטופים חדשה, שתיוי השיב: "כן, אני מאמין שזה יכול לקרות בכל סיטואציה. זה יכול להיות גם בלחימה. זה יכול להיות גם הגליה של חמאס ולפנות את עזה - כל השיטות מקובלות עליי, העיקר שהבן שלי היקר יגיע אליי. לא ראיתי אותו שלושה חודשים, אנחנו יודעים שהוא נפצע קשה. אני חושש לחייו. אין לנו חיים, אנחנו על אוטומט".
בתוך כך אמר בכיר בממשל האמריקני לרשת NBC כי במגעים בין הצדדים הוצגו הצעות חדשות לעסקת חטופים נוספת, אך פרטי ההסכם עדיין מתגבשים.
הבכיר העריך כי רק בעוד כמה שבועות יבשילו התנאים לעסקה חדשה בין הצדדים. לפי אותו גורם בכיר, גם ההצעות החדשות כוללות את שחרור החטופים תמורת הפסקת אש. לדבריו, וושינגטון הבחינה ב"ריכוך" מסוים בעמדה של ישראל, מכיוון שהיא נתונה ללחץ גדול להשיב הביתה את החטופים.