ורוניקה רוחאס, סגנית נשיא אקוודור, הגיעה היום (ה') לביקור ראשון בהתיישבות ביהודה ושומרון. המדינה הדרום אמריקאית היא חברה במועצת הביטחון של האו"ם מ-2022 והייתה לעומתית לישראל במשך שנים.
את הביקור ליווה ראש מועצת שומרון יוסי דגן, יחד עם הארכיבישוף מלכי-סאדק. דגן ערך לסגנית הנשיא תצפית לעבר מישור החוף מ'המרפסת של המדינה' בישוב פדואל, ומתצפית יוסף לעבר הר גריזים והר עיבל. בנוסף, היא סיירה במפעל באזור תעשיה ברקן ביקרה בישוב הר ברכה וטעמה מיין השומרון ב'יקב הר ברכה'.
1 צפייה בגלריה
סגנית נשיא אקוודור ורוניקה רוחאס בסיור עם ראש מועצת אזורית שומרון יוסי דגן והארכיבישוף מלכי סאדק
סגנית נשיא אקוודור ורוניקה רוחאס בסיור עם ראש מועצת אזורית שומרון יוסי דגן והארכיבישוף מלכי סאדק
סגנית נשיא אקוודור ורוניקה רוחאס בסיור עם ראש מועצת אזורית שומרון יוסי דגן והארכיבישוף מלכי סאדק
(צילום: מועצה אזורית שומרון)

"אני אסירת תודה על ההזמנה למקום החשוב הזה, זהו כבוד גדול עבורי להיות כאן", אמרה רוחאס בתום הביקור, "העם היהודי חי בארץ הזאת שנים רבות. אנחנו כאן כדי להראות לעולם שזאת המציאות, ושניתן לחיות בשלום, בין בעלי דעות שונות. הדבר היחיד שהעם הנפלא הזה רוצה הוא צדק ושלום. בואו נשתדל להיות אמיצים במקום הזה שבו ההיסטוריה מדברת בעד עצמה". סגנית הנשיא פנתה לתושבי השומרון ואמרה: "לכל התושבים במקום הנפלא הזה, אני מחזקת אתכם, למדתי מכם על עמידה גם בזמנים לא טובים. יש אור בתוך החושך".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן הוסיף: "מרגש לראות מנהיגה מכובדת שנמצאת בלב שלה ובמצפון שלה בצד הנכון של ההיסטוריה. אנחנו חולקים את אותם ערכים ואת הרצון המשותף לצדק ברמה העולמית. כל אחד צריך לשאול את עצמו האם הוא בצד המוסרי של ההיסטוריה, הביקור הזה שלך הוא תחילתו של קשר אסטרטגי בין המדינה שלך לבין מדינת ישראל לבין התושבים כאן בשומרון, כדי לחזק כל אחד מהמדינה שלו, ולחזק כל אחד את הצד השני. לא רק בגלל השורשים והמצפון, אלא גם בשביל עתיד טוב יותר. כשיש צדק ומוסר ומצפון אז גם העתיד הרבה יותר טוב".
ראש מועצת שומרון אירח בעבר ביקורים של חברי פרלמנט ממדינות שונות באירופה וחברי קונגרס, אך זו הפעם הראשונה שבה מתארח ביהודה ושומרון נציג ממשלה מעל דרג שר. "הבעיה הכי גדולה היא הבורות. אני מקבל בברכה עוד מנהיגים בכירים ומנהיגות, שיגיעו לכאן, לראות בעיניים, ולהכיר. השומרון וישראל הם הבית שלך", אמר דגן.
פורסם לראשונה: 20:36, 07.03.24