יותר מ-17 אלף בני אדם הגיעו היום (רביעי) לעצרת המרכזית לציון חג הסיגד בארמון הנציב בירושלים, בצל הפיגוע שהתרחש הבוקר בבירה. העצרת התקיימה בנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, קייסים ורבים מקהילת יוצאי אתיופיה.
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בתפילות הסיגד בירושלים
נשיא המדינה יצחק הרצוג בתפילות הסיגד בירושלים
"הפיגוע לא יערער את אמונתנו בצדקת דרכנו". הרצוג
(צילום: חיים צח/לע"מ)
3 צפייה בגלריה
בני העדה התאיופית בחג הסיגד בירושלים
בני העדה התאיופית בחג הסיגד בירושלים
מתפללים בעצרת
(צילום: רויטרס)
הרצוג התייחס בפתח דבריו לפיגוע הכפול שאירע הבוקר, בו נפצע באורח אנוש טדסה בן מאדה, בן העדה האתיופית בשנות ה-40 לחייו. "אני מבקש להתייחס ליום הקשה, מלא החרדה, הדאגה והכאב, שעובר על מדינת ישראל ועל ירושלים. הפיגוע שאירע הבוקר לא יחליש אותנו ולא יערער את אמונתנו בצדקת דרכנו, ובזכותנו לחיות חיים שלווים ובטוחים בארץ ישראל ובמדינתנו, כולל בירושלים בירת הנצח שלנו".
"למול גורמי טרור מלאי שנאה ומחבלים נתעבים ושפלים, נמשיך לעמוד איתנים ונחושים, ולהוכיח שאין כוח בעולם שישבור את הרוח הישראלית המלוכדת", מסר הרצוג, והוסיף כי "בשם העם בישראל אני משתתף בכאבן של משפחות הנפגעים, מתפלל לשלומם ולרפואתם של הפצועים, ומחזק את ידי כוחות הביטחון שאני סומך עליהם ובטוח כי יפעלו במלוא העוצמה למיגור הטרור בכלל, והאחראים לפיגוע הנורא היום בפרט".
עוד ציין הרצוג כי "כבר שנים רבות שאנחנו מציינים את חג הסיגד. ברגעים היקרים והקדושים האלה אני אומר לכם תודה, בשם כל עם ישראל. תודה על הדבקות במטרה והאהבה העצומה לציון".
3 צפייה בגלריה
בני העדה התאיופית בחג הסיגד בירושלים
בני העדה התאיופית בחג הסיגד בירושלים
(צילום: רויטרס)
הרופאים בבית החולים שערי צדק עדכנו בצהריים כי מצבו של טדסה מוסיף להיות אנוש. "הוא סובל מפגיעת ראש קשה מאוד, ונמצא בסכנת חיים מיידית", מסר ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה. המשפחה ביקשה להתפלל לרפואת טדסה בן מאדה.
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיע בצהריים לבית החולים. "טדסה, עולה מאתיופיה, נפצע דווקא ביום חגם של יהודי אתיופיה - הסיגד", אמר. "דווקא ביום הזה אנו מתפללים לשלומו ומקווים לנס. ראיתי את המשפחה המלוכדת והיפה שיש לו נמצאת סביב מיטתו".