תושב אום אל פחם, ראיד מחאמיד, נפל מסירת מנוע בכינרת לפני חמישה ימים, וטרם נמצא. בחיפושים אחרי מחאמיד, בן 49, השתתפו מאות אנשים מכל רחבי הארץ, בהם צוללנים שהגיעו לאזור וביצעו סריקות נרחבות. עיריית אום אל פחם ארגנה היום (שלישי) אוטובוס עבור כל מי שמעוניין להצטרף לחיפושים.
מחאמיד, עורך דין במקצועו, נפל מהסירה בעת ששט בה יחד עם חבריו. אשתו, חלימה, אמרה כי "אנחנו מתפללים שימצאו אותו בחיים. כולנו מתגעגעים מאוד ומחכים שראיד יחזור לחיק המשפחה". חלימה שיבחה את כל המתנדבים שהשתתפו בחיפושים: "אני רוצה להודות לכולם, אתם נהדרים. האירוע העצוב שלנו מראה כמה אנשים טובים יש בחברה שאוהבים לעזור ולתמוך".
בד בבד, חלימה מתחה ביקורת על תפקוד הרשויות. "אני מרגישה שהמדינה מפקירה אותנו. אם החיפושים לא צלחו, אז למה לא משתמשים באמצעים טכנולוגיים?", תהתה. "במשטרה אמרו לי שהם 'מחכים לאישורים', אבל הם לא היו מחכים אם בעלי היה נשיא המדינה ולא תושב אום אל פחם", הוסיפה.
3 צפייה בגלריה
ממשיכים החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכינרת
ממשיכים החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכינרת
בעזרת אופנוע ים: החיפושים אחר ראיד
3 צפייה בגלריה
ממשיכים החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכינרת
ממשיכים החיפושים אחר ראיד מחאמיד בכינרת
מתנדבים בחיפושים בכינרת
3 צפייה בגלריה
עורך דין ראיד מחאמיד
עורך דין ראיד מחאמיד
"מתפללים שימצאו אותו בחיים". עורך הדין ראיד מחאמיד
בני משפחתה של חלימה, וכן חברים ומתנדבים הדהדו את דבריה: "נכון שיש חיפושים אחרי ראיד, אבל חסרים כלים נחוצים. הם יכלו למצוא אותו כבר ביום שבו נעלם אם היה שימוש בכלים טכנולוגיים". אנשים רבים פרסמו ברשתות החברתיות את משפט התמיכה "ראיד עדיין שם, כולנו ראיד". מפרסמי הפוסט אמרו כי "כולנו מרגישים שראיד הפך להיות בן לכל משפחה ערבית. בנוסף, הפרסום מותח ביקורת ומפעיל לחץ על הרשויות".
מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל ממשיכים בחיפושים אחר ראיד. מאמצי החיפוש מתרכזים בים, באוויר וביבשה, וכוללים מסוק משטרתי, ספינת שיטור ימי, אופנוע ים, מתנדבי יחידות הצוללים של המשטרה ושל ארגון הכבאות וההצלה, פרשים ושוטרים".