יום נוסף של מתח וחרדה בבית משפחתה של ספיר נחום מעכו, הנעדרת מאז יום חמישי בבוקר. אל בית המשפחה מגיעים חברים ושכנים כדי לחזק את סוזי, אמה של ספיר, ואת אחותה עדן. אחותה של ספיר עדן אמרה בדמעות: "כרגע אני לא יודעת שום דבר. אנחנו מקווים שיהיה בסדר".
את הדברים אמרה האחות בעת שחזרה מתחנת המשטרה בעכו שם שוחחו איתה השוטרים. כאשר שבה הביתה נפלה אחותה של ספיר על צווארה של עובדת מחלקת הרווחה בעיריית עכו שמלווה את המשפחה מיום האירוע.
4 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
כוחות הביטחון בחיפוש אחר הנעדרת ספיר נחום מעכו
החיפושים אחר ספיר נחום מעכו
(צילום: דוברות המשטרה )

בני המשפחה נעים בין תקווה לייאוש. הרצון לראות פעם נוספת את ספיר על רגליה בריאה ושלמה אל מול החשש הממשי כי היא אינה בין החיים עוד. עובדות מחלקת הרווחה בעיריית עכו מלוות את המשפחה באופן צמוד.
במקביל ממשיכים מאות שוטרים מתנדבים ואנשי מג"ב בחיפושים אחרי ספיר נחום סמוך לכפר איבטין מזרחית לקריות. בחיפושים משתתפים גם יחידת הכלבנים, ג'יפים וטרקטורונים. מפקד תחנת משטרת עכו סגן ניצב ניר ג'מבר, שב והבהיר כי הנחת העבודה של המשטרה היא כי ספיר נחום עודנה בחיים. "נהפוך כל אבן, נחפש בכל ואדי, עד שנמצא אותה", אמר סנ"צ ג'מבר.


קטי כהן, חברה של משפחת נחום, סיפרה על הרגעים הקשים שעוברים על חברי המשפחה מאז יום חמישי. "סיוטים. האמא כל היום בוכה, הילדים, אחותה והמשפחה", סיפרה כהן. "אתמול אחותה הייתה 5-6 שעות בחקירה, היא באה בוכה. הילדים לא יכולים בלי אמא, כל היום מחפשים את אמא. אנחנו מנסים לעזור במה שאנחנו יכולים, אני מקווה שיביאו אותה בריאה ושלמה. אנחנו פה כל יום עד הלילה ומנסים לעזור לאמא במה שאפשר".
"לעדן, אחותה של ספיר קשה מאוד, היא רוצה שזה יסתיים והאמא מתפללת - שיחזירו אותה אפילו בתור גופה, העיקר שיביאו לה את הילדה", הוסיפה כהן. "במשטרה לא מעדכנים את המשפחה, לא אומרים להם כלום. אומרים למשפחה שיהיה טוב".
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
4 צפייה בגלריה
החיפושים אחר ספיר נחום
החיפושים אחר ספיר נחום
(צילום: נחום סגל )
שרה רהב-ריבוח, חברת נוספת של המשפחה, אמרה כי "כולנו מאמינים שהיא בחיים ורוצים לקוות שהיא בחיים. אנחנו יושבים פה מתחת לבית מקווים שאולי היא תצא ממונית או רכב. המשפחה חושבת שספיר כלואה במקום כלשהו".

מפקד יחידת הכלבנים: "מחפשים גם עם כלבי גוויות"

ככל שנוקפות השעות גובר החשש לגורלה של ספיר. אתמול הורחבו החיפושים שעורכת המשטרה, והם מתמקדים באזור איבטין, מזרחית לקריות, בעקבות אינדיקציה שקיבלה המשטרה על האפשרות שהנעדרת - או רמזים על מה שהתרחש - נמצאים באזור. מדובר על אזור של חורש טבעי סבוך, והחיפושים נערכים באופן רגלי ורכוב, בסיוע כלבנים מיחידות המתנדבים של המשטרה.
מייק בן יעקב, מפקדת יחידת הכלבנים שמשתתפת בחיפושים, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "החיפושים אינטנסיביים, גם עם כלבי הצלה וגם עם כלבי גוויות, אנחנו נערכים לכל תרחיש ונמצאים בשטח, מחפשים".
בן יעקב אמר כי מעורבות הכלבים בחיפושים מבוססת על חומרים מודיעיניים. "יש למשטרה את הסיבות מדוע למקד את החיפושים במקום זה או אחר. אנחנו פתוחים לכל אפשרות, מקבלים עדויות ומאמתים ופוסלים כל מיני כיוונים אחרים. אבל בהחלט ממקדים את החיפושים בהתאם לתוצאות החקירה והאירוע מתגלגל כמובן".
-אז אתה אומר שאתם נערכים גם לגרוע מכל. "בכל מקרה, כשאנחנו מחפשים בשטחים פתוחים אנחנו אחרי שלושה ימים מוכנים למצב אפשרי שאנחנו מחפשים גופה, ואנחנו גם מחפשים עם כלבי גוויות כי אחרי שלושה ימים אם הבן אדם נמצא בשטח, כמה ימים אפשר לשרוד בלי מים בשטחים הפתוחים? כמובן המומחיות שלנו זה בעומק השטח, בסבך, ומחפשים גם עם כלבי גוויות".
"אנחנו לא מתייאשים ותמיד מקוים שנמצא אותה בחיים", אמר בן יעקב, "אבל צריכים להיות גם ריאליים ולהיות מוכנים למצב כזה".
נחום, אם לפעוטה בת שנתיים ותינוק בן פחות משנה, יצאה מביתה ביום חמישי בשעות הבוקר כדי לשים את הבת במעון. לאחר מכן תועדה במצלמות אבטחה ברכבו של בן זוגה, שלפי אחותה היא הייתה עמו בקשר ונפרדה ממנו לסירוגין. לדברי האחות, שהעידה במשטרה בסוף השבוע במשך שעות ואף מסרה את מכשיר הטלפון שלה לבדיקה, בין השניים היה ויכוח בנושא המזונות.
במשטרה אמרו כי הם מאמינים שבן הזוג מעורב בהיעלמותה של הצעירה. הוא נעצר כבר ביום שישי אך שוחרר ונעצר למחרת בשנית. עורך הדין פארס בריק, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי הוא מכחיש כל מעורבות בהיעדרה של בת זוגו. לבן הזוג, יצוין, יש עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים.