טרגדיה בנתיבות: יוסף נעים, ילד בן 6, איבד את הכרתו בביתו, ומותו נקבע היום (ב') בבית החולים ברזילי באשקלון. שלוש מאחיותיו של הילד פונו גם הן היום לבית חולים כשהן סובלות מקוצר נשימה והקאות, מצבן מוגדר קל. אחות נוספת מאושפזת בבית החולים כבר כמה ימים. ארבעה מהילדים במשפחה נדבקו בקורונה והחלימו, וכך גם האב.
צוותי הרפואה שהגיעו לבית המשפחה סיפרו שהילד - שנדבק בקורונה לפני חודש וחצי והחלים - איבד את הכרתו תוך כדי שינה. על אף מאמצי ההחייאה בביתו ובבית החולים, לשם הובהל, נקבע מותו.
פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, ציין כי שני ההורים מחוסנים ואמר כי "אנחנו עוד לא יודעים מה סיבת המוות. בוחנים את כל האפשרויות. בודקים אם זה אומיקרון, אם זה תסמונת PIMS, פוסט קורונה. כל הדברים נבדקים. כרגע אין תשובה ברורה".
4 צפייה בגלריה
יוסף נעים
יוסף נעים
יוסף נעים
4 צפייה בגלריה
בית המשפחה בנתיבות שכל ילדיה מחלימי קורונה ובן ה-6 נפטר
בית המשפחה בנתיבות שכל ילדיה מחלימי קורונה ובן ה-6 נפטר
בית המשפחה בנתיבות
(צילום: הרצל יוסף)
הילד החל להרגיש לא טוב אתמול, והוריו החליטו שלא ללכת לאירוע משפחתי שתוכנן ונשארו איתו בבית. "הוא היה ילד שמח ופעלתן שלא סבל משום מחלות ואפילו היה לו תו ירוק אחרי שהחלים מקורונה", סיפר סבו. "היה ילד חזק, קפץ ממקום למקום, כמו ילד רגיל מלא אנרגיה ושמחת חיים. הוא היה הבן היחידי במשפחה. נפל עלינו אסון שלא כתוב בשום ספר".
הוריו של יוסף נמצאים בבית החולים, לצד ארבע האחיות המאושפזות. "השם נתן, השם לקח, יהי שם השם מבורך", אמר האב יהודה יוגב נעים. "זכינו לגדל נשמה כזו קדושה טהורה ולחנך אותה שש שנים וחצי". הוא סיפר כי הבן "אהב ללמוד תורה, לקרוא".
שכנה של המשפחה סיפרה ל-ynet: "לפני כמה ימים האימא סיפרה לי שיש להם איזשהו וירוס סטנדרטי לכאורה במשפחה - של הקאות, חום, כאבי גרון. בשבוע שעבר התינוקת שלה לא הרגישה טוב, היה לה חום גבוה והיא פרכסה. היא מיד הזמינה מיד אמבולנס, בדקו אותה ואמרו שהכל תקין וזה כנראה מהחום. השבוע הבת הגדולה לא הרגישה טוב והתעלפה בסלון. מיד הזמינו שוב אמבולנס ואשפזו אותה".
לדבריה, עד עתה ניכר היה שיוסף הרגיש טוב יותר מאחיותיו. על אירועי הבוקר סיפרה: "כל הבית היה מלא שוטרים ופרמדיקים ואז ראינו שמוציאים אותו על אלונקה תוך כדי החייאה. האימא צעקה: 'זה הבן היחיד שלי, תצילו לי אותו'. אף אחד עוד לא תופס את זה. הוא היה ילד עם יופי מיוחד. הייתי אומרת לבעלי שיש לילד יופי של מלאך. טהור ממש. הוא היה ילד שובב, חמוד, מאוד מאוד פעיל".
4 צפייה בגלריה
בית החולים ברזילי באשקלון
בית החולים ברזילי באשקלון
הכניסה לבית החולים ברזילי, היום. האחיות של הילד מאושפזות שם
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
בית המשפחה בנתיבות שכל ילדיה מחלימי קורונה ובן ה-6 נפטר
בית המשפחה בנתיבות שכל ילדיה מחלימי קורונה ובן ה-6 נפטר
בית המשפחה בנתיבות
(צילום: הרצל יוסף)
שלוש מאחיותיו של יוסף - בנות 7, 4 ושנתיים - פונו כאמור היום לבית החולים. האחות הגדולה, בת 10, מאושפזת בברזילי כבר כמה ימים. נבדקת אפשרות שמדובר בתופעות פוסט-קורונה, אך בשלב זה עדיין נערכות בדיקות. לפי המשפחה, כל הילדים נדבקו בקורונה במוסדות החינוך.
חובש רפואת חירום במד"א מעוז ויברמן סיפר על פינוי הילד לברזילי: "כשהגענו למקום הובילו אותנו אל תוך הבית וראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים והנשמות. העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה, כשמצבו קריטי". בברזילי, כאמור, נקבע מותו.
פורסם לראשונה: 11:31, 13.12.21