3 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
"ההסכמים יסיגו את המערכת לאחור ויובילו לירידה באיכות הטיפול": ארגון "בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל", בו חברים בין היתר בכירים בסגל האקדמי במוסדות ההשכלה הגבוהה וזוכי פרס נובל, מתריע נגד הכוונה להכיר בשורה של תעודות מקצועיות כשקולות לתואר אקדמי לצורך מינויים בשירות הציבורי וברשויות המקומיות. לטענת הארגון, הכוונה שנידונה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות (ש"ס ויהדות התורה) עומדת בניגוד חריף לאקדמיזציה.
בנייר עמדה שפרסם הארגון נאמר כי הוא "רואה בדאגה גדולה את כוונת הקואליציה למסד בחוק הכרה בהכשרות מקצועיות כאקוויוולנטיות לתואר אקדמי". עוד נכתב כי בשני העשורים האחרונים הציבו מקצועות הטיפול רף מקצועי גבוה של לימודים אקדמיים והכשרה מעשית מפוקחת, וכי ההסכמים "מבטיחים להכיר בהכשרות מקצועיות בתחומים פרה-רפואיים כשקולים ללימודי תואר ראשון - וגרוע מכך, לחוקק חוק שיכיר בלימודי תעודה בתוכניות לא אקדמיות כשקולים לתואר שני".
3 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם בין המפלגות
חתימת ההסכם בין המפלגות
מבטיחים להכיר בהכשרות מקצועיות בתחומים פרה-רפואיים כשקולים ללימודי תואר ראשון. ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס
3 צפייה בגלריה
נציגי יהדות התורה חתמו על הסכם קואליציוני משותף של דגל התורה ואגודת ישראל מול סיעת הליכוד
נציגי יהדות התורה חתמו על הסכם קואליציוני משותף של דגל התורה ואגודת ישראל מול סיעת הליכוד
ההסכמים "יובילו לירידה באיכות הטיפול". נציגי יהדות התורה חתמו
מחברי המסמך הדגישו כי מיסוד הכשרתם והסדרת מעמדם של העוסקים במקצועות אלו נועד להבטיח את טובת המטופלים ואת ביטחונם, ואין לוותר עליהם. "ההסכמים הנוכחיים מבקשים להסיג את המערכת לאחור", ציינו. "הם יובילו לירידה באיכות הטיפול".
לדבריהם, "הדרך הנכונה היא לעודד את בני ובנות כל הקהילות לרכוש השכלה מקצועית בסטנדרט המוכר על ידי האקדמיה והשירות הציבורי, למענם ולמען החברה הישראלית כולה". ארגון "בשער" קרא לממשלה ולכנסת להשלים את הליך החקיקה בעניין הטיפול באמצעות אומנויות, לא לשנות את החוק בנוגע למקצועות הפרה-רפואיים ולהבטיח רף מקצועי גבוה של כלל עובדי השירות הציבורי.
בנוסף, בארגון מספרים כי הם מודאגים "מהניסיון לעקוף את הדרישה להכשרה אקדמית נאותה. שאיפה זו אינה משקפת דאגה לקהילה כלשהי, אלא מסכנת את כלל הציבור".