בית משפט השלום בחיפה האריך בצהריים (שני) בשישה ימים את מעצרו של תושב פרדס חנה-כרכור שנעצר הלילה והודה בניסיון חטיפה של נערה בת 16 ביישוב בשבוע שעבר, והתיר לפרסם את שמו - אלכסנדר מוזגובוי. כמו כן, השופט שלמה בנג'ו קבע כי החשוד יישלח לבדיקה פסכיאטרית בימים הקרובים. המשטרה ביקשה להאריך את המעצר בעשרה ימים, וציינה כי מעבר לניסיון החטיפה, למוזוגובוי בן ה-31 מיוחסת גם עבירת תקיפה, לאור העובדה שהוא נאבק בנערה ואף גרם לה למכות יבשות.
נציג המשטרה טען בדיון כי פרסום שמו ותמונתו של החשוד הוא חשוב במיוחד מכיוון שיש מידע מודיעיני על ניסיונות פגיעה של נערות נוספות באזור. לפי הנציג, הפרסום יוכל להביא להגשת תלונות נוספות. כמו כן, הוא טען כי אם מוזגובוי ישוחרר, יש חשש שהוא ינסה לשבש את החקירה.
במהלך הדיון, החשוד הסביר מדוע הוא ניסה לחטוף את הנערה וטען כי לא רצה לפגוע בה. לדבריו, הוא ניסה לעורר מודעות לפשיעה המשתוללת וחוסר הביטחון ברחובות.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי
אלכסנדר מוזגובוי
אלכסנדר מוזגובוי בשחזור ניסיון החטיפה
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי בהארכת מעצרו
אלכסנדר מוזגובוי בהארכת מעצרו
החשוד בהארכת מעצרו
(צילום: גיל נחושתן)
לבית המשפט הגיעה היום גם הנערה ביחד עם בני משפחתה, ואביה אף מסר הצהרה לתקשורת לפני פתיחת הדיון. בדבריו ציין האב כי "בתי נאבקה בחוטף שלה וזה לא מובן מאליו. אם זה לא היה קורה, היינו היום בסיטואציה אחרת, ואני נחנק רק מהמחשבה על כך. אני רוצה להודות לבורא עולם שהבת שלנו איתנו".
האב שיתף בתחושות שעברו עליו מאז ניסיון החטיפה, ואמר "שום בית לא צריך לעבור דברים מהסוג הזה. זה לא אירוע שאנחנו מורגלים אליו, וזה נחת עלינו כרעם ביום בהיר". עם זאת, הוא ציין כי הוא חש הקלה מאז שהחשוד נעצר והודה במעשיו.
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה-כרכור
(צילום: רענן בן צור)
גם החוקרים היו שותפים לתחושות האב בנוגע לאומץ הלב של הנערה, ובמשטרה מציינים כי בזכות עדות המתלוננת והפרטים המדויקים שמסרה, הם הצליחו לבסוף לתפוס את החשוד. בתדרוך שעשו למשפחה על ההליך המשפטי לפני תחילת הדיון, ראש צוות החקירה רפ"ק תומר קסלסי והחוקר רס"ר בכיר צחי מויאל, אמרו לנערה: "את גיבורה אמיתית, בלעדייך שום דבר לא היה מתקדם". בפתח הדיון, מויאל אמר כי "לולא נחישותה של הנערה, יכולנו להיות היום במקום אחר".
עו"ד בוריס שרמן, שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר: "החשוד משתף פעולה עם החוקרים וטוען בתוקף כי לא הייתה לו כוונה לפגוע בנערה. מדובר בצעיר ללא עבר פלילי. לאור מצבו הנפשי, בית המשפט שלח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת".

החשוד, שכאמור נעצר אתמול והודה במעשה, גם שחזר אותו בזירה. על פי הדיווח למשטרה מערב המקרה בראשון שעבר, הוא ניסה להכניס לתא המטען ברכבו את הנערה בכוח בזמן שעסקה בפעילות ספורטיבית. הוא לא הצליח - ונמלט מהמקום ברכבו.
תא המטען של הרכב היה פתוח, והנערה סיפרה שהחשוד תפס אותה, הרים אותה באוויר, אחז בה בחוזקה וניסה להכניס אותה למכוניתו. היא זעקה לעזרה, וכשעוברי אורח התקרבו לאזור נמלט החשוד במכוניתו, שלפי העדויות לא הייתה עליה לוחית רישוי.

אביה של הנערה סיפר ל-ynet בשבוע שעבר כי "היא נאבקה בו כל הזמן, לא יודע מאיפה היו לה הכוחות האלה. זה קרה בשעה 8 בערב במסלול הליכה מרכזי, שרבים בפרדס חנה הולכים בו". הוא סיפר שהחשוד המתין לבתו, "באחת הסמטאות וקפץ עליה מאחור כשהרכב שלו מוכן עם בגאז' פתוח. הוא הרים אותה וניסה להכניס אותה לתוך הבגאז'".
לדבריו, "היא הצליחה להיאבק בו ונפלה לרצפה. עברו שם רכבים כל הזמן, הוא עצר והמתין, השכיב אותה על הרצפה, כביכול שיחק את המשחק. רכב האט וצעק לה - את בסדר? את בסדר? הנהג כנראה הבין שהגבר עוזר לה, אז הוא המשיך בנסיעה. ואז הגבר שוב ניסה להרים אותה לבגאז'".
4 צפייה בגלריה
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
זירת האירוע בפרדס חנה כרכור
"היא השתוללה ובני זוג שהיו במסלול ההליכה שמעו אותה". עדת ראייה בזירת האירוע
(מהרשתות החברתיות)
"היא דפקה על הרכב, השתוללה ובני זוג שהיו במסלול ההליכה שמעו את זה", המשיך האב ותיאר את מה שבתו סיפרה לו. "ואז הוא הרפה ממנה, היא ברחה לכיוון בני הזוג, והוא פשוט טס. הגבר שעזר לה עוד ניסה לצלם אותו, ראה שהוא לא יכול והזעיק את הכוחות".