יותר משנתיים לאחר שתושב תל אביב בן מור (30) נהרג בתאונת דרכים בעיר, בית משפט השלום לתעבורה בבת ים הרשיע את הנהג הפוגע, יאסר סעיד, בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שפגע באופנוע של מור באמצעות הטרקטור שבו נהג.
משפחתו של מור דרשה עונש של 12 שנות מאסר, שיחרוג מרף הענישה של 3 שנים. אמו של מור, שרה, פרצה בבכי: "הבן שלי מתחת לאדמה בעוד שהנאשם קם כל בוקר לעבודה. אני מתחננת ופונה לליבה של השופטת: גזרי עליו עונש חמור ומרתיע, עונש לפי הכאב של אמא, לא לפי החוק".

בדיון נכחו כאמור אמו של מור, ושני אחיו הגדולים, שהגיעו מלווים בחברים. מור, שנהרג לפני חתונתו בתאונה שהתרחשה ביולי 2021, התמחה באותה עת במשרד עורכי דין. התאונה התרחשה בפינת הרחובות אופקים ושדרות קק"ל בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה פינו את מור לבית החולים איכילוב בעיר, שם נאלצו הרופאים לקבוע מותו.
הסנגורית של סעיד ביקשה לגזור עליו עונש שינוע בין שישה חודשי עבודות שירות ועד 18 חודשי מאסר בפועל, וכן ביקשה עד ארבע שנות פסילה. "התאונה הפכה את חייו, היא תמיד בראשו. מרשי עשה למנוח החייאה והתקשר לאמבולנס. התמונות לא עוזבות את מחשבותיו, הוא סובל מנדודי שינה ומלחצים בחזה מאז התאונה. הוא גם הפסיק לעבוד כנהג מחפרון, מקור התעסוקה שלו ב-17 שנים האחרונות", אמרה.
מנגד, התובע מפרקליטות מחוז המרכז אמר כי "נעתור לעונש של בין 17 ל-34 חודשי מאסר בפועל ופסילת רישיון ל-8 עד 15 שנים". דבריו של התובע התקבלו בכאב אצל אמו של מור, שאמרה כי "מדובר ברצח על הכביש, וזה העונש שהמדינה מבקשת".
3 צפייה בגלריה
שרה, אימו של בן מור ז"ל, עם שני אחיו הגדולים
שרה, אימו של בן מור ז"ל, עם שני אחיו הגדולים
שרה, אמו של בן מור, עם שני אחיו הגדולים
(צילום: מאיר תורג'מן)
3 צפייה בגלריה
אימו של בן מור, שרה מור
אימו של בן מור, שרה מור
אמו של בן פונה לנאשם בבית המשפט
(צילום: מאיר תורג'מן)
האם שרה, שהגיע יחד עם בניה לדיון עם חולצות לבנות שעליהן הודפסה תמונתו של מור, פנתה כאמור לשופטת, שני שטרן. היא אמרה בעודה בוכה: "בתביעה ביקשו שלוש שנות מאסר, אך אני איבדתי את הילד שלי. לא רואה אותו, לא מחבקת אותו. הוא היה ילד לתפארת. אני קוראת לזה רצח. הכביש הוא שדה קרב והרכבים הם כלי הנשק. אני מבקשת ממך שתגזרי 12 שנות מאסר על הנאשם. עוד ירד לו שליש והוא יצא מהכלא, אבל אני את הבן שלי לא אראה יותר".
אמו של מור הוסיפה כי "אני כבר לא שרה שלפני התאונה, החיים שלי נגמרו. אני חיה מתה, איבדתי את האוצר שלי. לא זכיתי ללוות אותו בחופה, הוא כבר לא יביא ילדים". השופטת שטרן נראתה מזדהה עם כאבה של האם, שביקשה כי תגזור "עונש לפי הכאב של אמא, לא לפי החוק. אני דורשת 12 שנות מאסר. אני יודעת שהוא נאשם בגרימת מוות ברשלנות, אך בשבילי הוא רצח את הבן שלי". שרה ניגשת אל השופטת שטרן והגישה לה את תמונתו של בן. "בכל בוקר אני מדברת לתמונה, מתחילה בבוקר טוב ומסיימת בלילה טוב".
3 צפייה בגלריה
בן מור
בן מור
בן מור ז"ל
מישל, אחיו של בן, פנה גם הוא לשופטת: "תוך כדי המשפט הנאשם נתפס נוהג בפסילה. הבן אדם הזה נהג ברשלנות רבה עם כלי גדול, עם טרקטור שבו אמורים לנהוג במשנה זהירות. עונש מאסר של שלוש שנים יהיה יריקה כלפי המשפחה. הוא הרג בן אדם - אז מה אם קוראים לזה הריגה ברשלנות? הוא רצח פרח שלא סיים סטאז' במשפטים ולא הקים משפחה. הרצח של בן על הכביש גרם לנו לנכות".
התובע טען בדיון כי "הנאשם לא זכאי להתחשבות מבית המשפט - הוא בעל רישום פלילי על העסקת שוהה בלתי-חוקי ועבירות תעבורה, בהם נהיגה בפסילה תוך כדי המשפט. מדובר גם בדרגת רשלנות גבוהה. הנאשם סטה פתאומית לנתיב תחבורה ציבורית ולא הותיר למנוח להגיב". סעיד אמר רגע לפני סיום הדיון כי הוא "משתתף בצער המשפחה, כבר שנתיים שאני נושא את כאבם. אכבד כל החלטה של בית המשפט". גזר הדין נדחה למועד מאוחר יותר, ובסיומו של הדיון האם שרה פנתה לסעיד, שהשפיל את מבטו אל הריצפה ולא ענה לה.