3 צפייה בגלריה
הפגנה בראש העין
הפגנה בראש העין
"הרשות הפלסטינית היא גוף טרוריסטי". ההפגנה בראש העין
(צילום: יריב כץ)
מאות עובדי רשויות ותושבים ביהודה ושומרון הפגינו הבוקר (יום חמישי) מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין במחאה על פיגועי הטרור האחרונים ביו"ש, וטענו שתחושת הביטחון שלהם נפגעה בעקבות המתיחות הביטחונית. הם תקפו את גנץ על שיחותיו עם אבו מאזן, וטענו שהממשלה הפקירה את ביטחון התושבים ביו"ש.
3 צפייה בגלריה
הפגנה בראש העין
הפגנה בראש העין
ההפגנה בראש העין
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
הפגנה בראש העין
הפגנה בראש העין
(צילום: יריב כץ)
בין היתר הגיעו להפגנה ראשי היישובים ביו"ש, שהשביתו את המועצות השונות. "אנחנו משרתי ציבור, וזה נגד הטבע שלנו לעצור את הפעילות שלנו", אמר יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן. "עזבנו הכל ביום עבודה היחיד בין יום כיפור לסוכות. שואלים אותי למה להגיע לבית של שר הביטחון, ואני עונה כי בסלון הבית הזה, מאחורי הגב שלי, מונחות 7,000 יחידות דיור ביו"ש שמוקפאות ולא מאושרות. למה? כי זה עובד רק לפי מה שהאמריקנים מרשים".
"אנחנו לא אזרחים שווי זכויות, האויב מרים ראש כי השלטון שלנו מאפשר לו", טען נאמן. "ראש הממשלה מדבר על מדינה פלסטינית, ושר הביטחון מטעין בכוחות את הרשות הפלסטינית שהיא גוף טרוריסטי ודיקטטורי שפוגע בערבים ויורה על יהודים. אנחנו רואים את החיילים שלנו בצירים עובדים לילות כימים ולא מביאים ניצחון כי אין להם אישור מדיני. באנו לכאן כדי לדרוש יחס שווה כמו כל האזרחים בישראל".
בימים האחרונים צה"ל פועל כמעט מדי יום באזור שכם וג'נין, ומנהל חילופי אש עם מחבלים חמושים - כולל ביום כיפור עצמו. במערכת הביטחון מעריכים שהסיבה לעליית הטרור בג'נין ובשכם היא חולשת הרשות הפלסטינית, שאיבדה את המשילות באזורים אלה, ולא מצליחה להשתלט על פעילות החמושים בה. בכירים בישראל, ובהם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, אף ביקרו את הרשות הפלסטינית על חולשה זו - כשמנגד ישנן טענות שהרשות הפלסטינית הוחלשה במכוון על-ידי ישראל וארה"ב לאורך שנים בימי טראמפ ונתניהו.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שהוצמדה אליו אבטחה בעקבות פיגוע הירי האחרון שבו הסתתר מאחורי רכב עם ילדים ושלף אקדח, אמר בהפגנה כי "אנו דורשים ביטחון לאומי וחיים, ואם הממשלה הזו לא תיתן אותם - נהפוך שולחנות בכל מדינת ישראל. לא נעמוד על דם רעינו. אישה מאיתמר או מאלון מורה שווה כמו אישה מתל אביב, ולא צריכה לפחד לנסוע ולהרגיש שהיא ברולטה רוסית. לא ניתן לכם הפקיר אותנו".
ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, טען כי "המדיניות הביטחונית הנוכחית מסכנת אותנו. בחרתם להכיל זריקות אבנים על ילדים ונשים, ניסיתם לגלות סבלנות על חשבוננו כלפי בקבוקי תבערה. גיליתם חולשה והדלקתם את השטח. דיברתם עם אבו מאזן, החזרתם לבמה את שיח המדינה הפלסטינית. נתתם מוטיבציה לאויבים שלנו וסיכנתם אותנו. לפני שיהיה מאוחר - שנו ראש! כנסו לכפרים, תציבו מחסומים. תעשו מה שצריך כדי שכל אזרח יוכל לחיות כאן בשלום".
ראש מועצת בית אל שי אלון מסר כי "גנץ רוצה לשבת עם אבו מאזן בסלון ולבקש ממנו שיפתור את בעיות הביטחון של ישראל", וראש מועצת אלפי מנשה הוסיף ש"התושבים שלנו אינם ברווזים במטווחים, שעומדים שעות בכבישים פקוקים וממתינים לסטטיסטיקה שתפגוש אותם חלילה". מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני תקף: "באנו להתריע על תפיסת עולם קלוקלת שמובילה ממשלת ישראל, הטרור מתגבר והגענו לכאן כדי לעצור זאת. גנץ צריך לדעת שהרשות הפלסטינית היא אויב, וההתיישבות היא ציונות וביטחון".