אלי כהן אמנם הפעיל לחצים מאחורי הקלעים לדחיית ביצוע הרוטציה בנימוק שלא נכון לבצע חילופים שכאלו בשעת מלחמה, אבל ישראל כץ התנגד, ראש הממשלה לא התערב - והיום (שלישי) כץ נכנס לתפקידו החדש כשר החוץ, וכהן ישמש מעתה כשר האנרגיה.

היום (שלישי), בטקס חילופי השרים במשרד החוץ, אמר כהן: "כולנו הרגשנו מתחילת המלחמה עד כמה משרד החוץ חיוני ותורם לביטחון המדינה . ב-7 באוקטובר משרד החוץ היה אחד הראשונים להתעשת. ב-8 בבוקר נפתח חדר מצב שמאז עובד מסביב לשעון. העובדים פעלו בכל דרך אפשרית על מנת לסייע במאמץ למגר את האויב ולהילחם בטרור".
"פעלנו להוציא עשרות משפחות ממשפחות החטופים ואני אישית עמדתי ב-5 משלחות חטופים בחו"ל על מנת שישמעו אותן מתוך מטרה להגביר את הלחץ המדיני ולהישאר בתודעה עד שאחרון החטופים יחזר הביתה. השגרירים שלנו עשו יותר מ 8,000 ריאיונות. לפעילות הדיגיטל יותר מ-2.5 מיליארד חשיפות. 3 חודשים בתוך הלחימה אנו מקבלים תמיכה כפי שאף אחד לא חשב שנקבל".
"אני רוצה לאחל לחברי וידידי ישראל כץ הצלחה", אמר השר היוצא. "אין לי ספק שעם הניסיון עתיר השנים שלך וההיכרות המוקדמת עם המשרד, תמשיכו להוביל את המשרד בחזית המאבק המדיני. אל דאגה. I will be back. עוד ניפגש".
1 צפייה בגלריה
טקס החלפת שר החוץ
טקס החלפת שר החוץ
טקס חילופי השרים במשרד החוץ
כץ, שכבר כיהן בעבר כשר החוץ במשך שנה וחצי, יחזור למשרד אחרי 3.5 שנים. בטקס הוא אמר: "אנו בעיצומה של מלחמת עולם שלישית מול איראן והאיסלאם הקיצוני. תמיד אמרתי שיש לנו שר חוץ מלא באנרגיה ועכשיו אתה הולך למשרד האנרגיה. נמשיך לפעול ביחד כפי שעשינו עד היום".
"אנו נמצאים ברגעים כואבים, קשים וגם מלאי תקווה של התגייסות כל המדינה. האויב הזה מזכיר במעשיו את התקופות האפלות בהיסטוריה האנושית ואנו נחושים ונשיג את המטרות למוטט את החמאס. בפעם האחרונה שהייתי כאן במשרד לקראת התקופה האחרונה המשרד היה במערכה נגד הקורונה. המשרד ניצב בחזית המאבק. הדבר הראשון שאני כשר חוץ שם בראש סדר העדיפויות שלי ושל המשרד: השבת החטופים הביתה".
"האויב הזה מזכיר במעשיו את התקופות האפלות בהיסטוריה האנושית ואנו נחושים ונשיג את המטרות למוטט את החמאס"
"המחויבות שלנו כמדינה ומשרד זה קודם כל להחזיר את החטופים הביתה עם יוזמות חדשות, להפעיל לחץ עולמי. הדבר השני זה שימור מרחב הלגיטימציה הבינלאומי ללחימה בעזה ובצפון ולכל התפתחות שקיימת. כמו כן, הפעלת לחץ מדיני על החיזבאללה על מנת ליצור מתווה של יישום החלטה 1701 על מנת להביא לנסיגתו מגבול הצפון".
לגבי האיום האיראני אמר כץ: "המירוץ האיראני להשגת נשק גרעיני נמשך ביתר שאת בתקופות האלה. החזית שאיראן בנתה כאן באזור זה לא רק נגד ישראל. הח'ותים. המיליציות השיעיות. חיזבאללה, חמאס וג'יהאד וכל מיני מקומות בעולם שהם פורסים את האידיאולוגיה והכסף שלהם. זאת מלחמת עולם שלישית בכלים של היום ואנו בחזית בשביל כל העולם".
לגבי היום שאחרי בעזה, אמר: "צצות נקודות ששזורות בתוך ההתפתחויות. אין דיון על עתיד עזה בלי לראות מה קורה מבחינה מערכתית. רק כשנגיע לרגע בו עזה הוכרעה ייפתחו אפשרויות מעשיות שלא היו הרבה שנים". השר הנכנס הזכיר את תוכנית מסילות לשלום אזורי, מסדרון אנרגיה מהודו דרך המפרץ ישראל ואירופה.