2 צפייה בגלריה
החשוד בעבירות מין בילדים
החשוד בעבירות מין בילדים
החשוד נכנס לבית המשפט
עשרות הורים מירושלים מחו היום (חמישי) מחוץ לבית משפט השלום בירושלים שדן בבקשה לאסור את שמו של מלמד בגני ילדים חרדיים שנחשד לעבירות מין - ורדפו אחריו בסוף הדיון.
המלמד החשוד (25) נעצר ב-11 באפריל - ובאחד מדיוני הארכות המעצר המשטרה טענה כי הוא קשר את עצמו לחשדות שיוחסו לו, ואף הודה שצופה בתכנים פדופיליים ופורנוגרפיים. השופט עמיר שקד הסכים להאריך את מעצרו בארבעה ימים, ואסר לפרסם את שמו. בשל תקלה טכנית, הבקשה להתרת הפרסום לא נידונה עד כה, וכעבור כמה ימים שוחרר המלמד בהסכמת המשטרה בתנאים מגבילים.
רק בשבוע שעבר נקבע הדיון בנושא, והיום, חודש וחצי לאחר הגשת הבקשה לפרסום שמו גם מצד כלי תקשורת, הגיע המלמד החשוד לבית המשפט. נציג המשטרה שזומן לדיון להציג את תיק החקירה לשופט לא הופיע - ועם סיום הדיון הוחלט לשלוח את ההחלטה השיפוטית למשטרה ולעורכי דינו של החשוד. אז, במפתיע, הגיע נציג מהמשטרה שלא ידע לומר אם החקירה בעניין הסתיימה או לא.
השופט ארנון איתן החליט לבדוק את הטענות לאחר שנאמר כי אי-פרסום שמו של החשוד עלול להמשיך את הפגיעה בילדי מערכת החינוך הפרטית בקהילה החרדית, ומונעת מנפגעים נוספים לדווח על כך למשטרה. כמו כן טענו העותרים כי ההחלטה לאסור את שמו של החשוד לא תואמת ברוח הפסיקה שתומכת בפרסום שמותיהם של חשודים בעבירות מין בקטינים למען האינטרס הציבורי.
אחד ההורים אמר ל-ynet מחוץ לבית המשפט כי "אנחנו דורשים צדק - ושכל העולם ידע את שמו של הפדופיל הרשע הזה. הבן שלי נפגע כשהגיע למקום שאמור להיות בטוח". לדברי אותו הורה, "לא הגיוני שהוא לא ישב אפילו במעצר בזמן שאנחנו מתמודדים עם כזה אסון, הוא עוד עלול ללמד במוסדות אחרים". אם נוספת שהגיעה למחות דרשה שהמדינה תקדם חקיקה מחמירה יותר נגד פדופילים. "במצב הנוכחי הם שבים לפגוע אחרי העונשים הקלים שהם מקבלים", טענה.
בסוף הדיון מילטו מאבטחי בית המשפט את החשוד עם בני משפחתו מההורים הזועמים - ואלה יצאו ללא פגע מהמחאה.