שב"כ חשף בצהריים (יום ה') תיעוד מחקירת מחבל חמאס שנעצר יחד עם שני מחבלים נוספים במנהרה בחאן יונס. בחקירה סיפר אותו מחבל, שלפי שב"כ הינו מפקד בכוח הנוחבה של ארגון הטרור, כי הוא ושני המחבלים האחרים בחרו שלא להילחם ולהיכנע לחיילים שנכנסו למנהרה.

את התיעוד פרסם שב"כ בחשבון האינסטגרם של השירות, והוא מסר כי מפקד הנוחבה והמחבלים הנוספים נעצרו בעומק מנהרה בחאן יונס על ידי לוחמי שב"כ וצה"ל – בעודם מסתתרים מאחורי דלת הדף משוריינת, וכשברשותם נשקים, מטולי RPG ומטענים. "נמשיך לפעול ולפגוע במחבלי החמאס מעל ומתחת לפני הקרקע", נכתב בפוסט שפרסם שב"כ.
המחבל, מוחמד נאסר סלימאן אבו נמר, סיפר בחקירתו כי הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס בשנת 2009, וכי נעצר כאמור יחד עם שני מחבלים נוספים. הוא העיד כי במנהרה היו להם רובי קלצ'ניקוב, מטולי RPG, מטעני נפץ ולבנות חבלה – אך כשנשאל אם פתחו באש לעבר כוחות צה"ל, השיב בשלילה. "קיבלנו החלטה שאנחנו לא רוצים להילחם, וברגע שיבוא הצבא נסגיר את עצמנו", אמר.
1 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות שב"כ, דובר צה"ל)
לדבריו, "ישבנו בחדר, הנחנו את כל הנשק מחוץ לחדר – והצבא בא ולקח את כל הנשק מבחוץ. ישבנו וחיכינו. כשהגיע הצבא הרמנו ידיים ונכנענו". החוקר שאל אותו מה המלצתו לפעילים אחרים שנמצאים במנהרות, ואותו מחבל השיב: "אני ממליץ לכולם להיכנע, מכיוון שהגורל שלכם הוא שתמותו".
הסרטון מתפרסם כשברקע צה"ל ממשיך את הפעילות המבצעית באזור חאן יונס, האזור האחרון ברצועה שבו נמשך למעשה התמרון – מול הגדוד המערבי של חטיבת חמאס המקומית, שנחשב לאחרון שטרם הוכרע באזור הזה.
באוגדה 98 שאחראית על המשימה בעיר הגדולה בשטחה ברצועה ופועלת בה מזה כחודשיים, מעריכים כי בתוך כשבוע יהיה ניתן להגיע אל היעד, ולסיים, הלכה למעשה, את שלב ב' של התמרון בדרום הרצועה. לאחר מכן, המעבר לשלב ג', של פשיטות ממוקדות, יגיע גם לחאן יונס. עד כה, במסגרת הפעילות בחאן יונס אותרו כבר שלל מנהרות, ורק אמש חשף צה"ל תיעוד ממנהרה ששימשה לדבריו את בכירי חמאס והוסבה לצורך כליאתם של 12 חטופים, ששלושה מהם כבר שוחררו והשאר הועבר למקומות מסתור אחרים.
כשברקע המגעים לעסקת חטופים נתקלים בקשיים, בצל התעקשותו של חמאס לדרוש בעסקה שכזו נסיגה מוחלטת של צה"ל מעזה, בישראל מאותתים כעת על כוונה להרחיב את התמרון דרומה יותר – לרפיח, מהלך שמעורר חשש לא רק במצרים אלא בארה"ב, כיוון שברפיח מצטופפים כעת 1.3 מיליון פליטים פלסטינים. למרות זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח אתמול שישראל אכן תפעל בקרוב ברפיח, בשני מחנות הפליטים הנוספים שבמרכז רצועת עזה. שר הביטחון יואב גלנט אותת גם הוא על הרחבת התמרון לאזורים חדשים, ואמר כי תשובת חמאס למתווה עסקת החטופים "תביא להמשך המלחמה, ואת כוחותינו למקומות נוספים בעזה בקרוב".