ראשי האוניברסיטאות הודיעו היום (שלישי) כי בשל המלחמה, שנת הלימודים לא תיפתח לפני 24 בדצמבר. לפני פתיחת הסמסטר, תינתן הודעה מקדימה של שבועיים, שיוקדשו להתארגנות לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים.
שנת הלימודים האקדמית הייתה אמורה להיפתח ב-15 באוקטובר. זו הפעם השלישית שפתיחתה נדחית מאז שהחלה המלחמה.
1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת ת"א
אוניברסיטת תל אביב
(צילום: Roman Yanushevsky, shutterstock)
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
בהודעה של ועד ראשי האוניברסיטאות נכתב כי הדחייה נעשית "כדי לתמוך בקהילת הסטודנטים, הכוללת את משרתי ומשרתות המילואים ובני/בנות זוגם יחד עם תושבי אזורי עימות שפונו מבתיהם, משפחות שיקיריהן נרצחו, נחטפו או נפצעו".
ההודעה מתייחסת לשבע מתוך אוניברסיטאות המחקר בישראל: האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת בן גוריון, הטכניון, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת אריאל. לגבי מכון ויצמן והאוניברסיטה הפתוחה, יחולו הסדרים אחרים והפרטים יועברו לסטודנטים על ידי המוסדות.
"לבקשת משרד הבריאות, וכדי לאפשר את המשכיות הפעילות של מערכת הבריאות בישראל, הסדרים מיוחדים יופעלו עבור סטודנטים לרפואה בשלבי לימודים קליניים", נמסר בהודעה. "אנו שואפים ששנת הלימודים תתקיים במלואה ותכלול שני סמסטרים מלאים. ככל שיעלה הצורך, תגלוש שנת הלימודים גם לתקופת הקיץ. ההחלטות הפרטניות לגבי מבנה שנת הלימודים יתקבלו בכל אחת מהאוניברסיטאות".