דוח פנימי של הרכבת שהגיע לידי ynet חשף את שרשרת הכשלים שהובילה לנזק בתשתית החשמל ולכאוס התחבורתי. לפי הדוח הראשוני של ועדת הבדיקה הפנימית, ביום חמישי יצאה רכבת משא מתחנת המיון של רכבת ישראל באשדוד לכיוון צפון. הרכבת הופעלה עם 20 קרונות שטוחים, מהם 18 טעונים, ובהם עשרה קרונות עם מכולות ריקות ושני קרונות עם משטחי העמסה (פלטות). טרם היציאה, בודק הקרונות העיד שזו הפעם הראשונה שנתקל במטען מסוג זה, וכי "אינו מכיר את הוראת הטעינה ולא הודרך בנושא". לדבריו, מסר למנהל המשמרת שאינו יכול לאשר את הקרונות, שהשיב ש"יטפל בנושא" - אך רכבת המשא יצאה בכל זאת והביאה לפגיעה בתשתיות ושיבושים קשים בתנועת הרכבות.






