הפרקליטות מייחסת לאלון גברילוב, תושב חדרה בן 20, הפצת תמונות וסרטונים מיניים של מאות נערות ונשים ישראליות באמצעות הטלגרם ואפליקציית דיסקורד. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (א') נגד גברילוב לבית משפט השלום בחיפה בגין הטרדה מינית והתנכלות, פגיעה בפרטיות, סחיטה באיומים, החזקת חומר תועבה שבו מופיעים קטינים וניהול והחזקת מאגר מידע אסור.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, גברילוב הקים וניהל כמה קבוצות ייעודיות באפליקציית הטלגרם, שבהן נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נערות ונשים ללא הסכמתן.
הפרסומים כללו על פי רוב תצלום הפרופיל האישי של אותן נשים ברשתות החברתיות, שמכיל את פרטיהן האישיים, מתוך מטרה לזהות אותן ולהוכיח לחברי הקבוצות כי מדובר בישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות שאותן ניהל הנאשם היו פעילים יותר מ-15 אלף חברים שצרכו את התכנים המיניים.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: GETTYIMAGES)
עוד מתואר בכתב האישום כיצד גברילוב פרסם בקבוצה קישור לבּוֹט אשר סיפק לחברי הקבוצה גישה בלתי מוגבלת לתוכן האגור בו, פרטים מזהים ותכנים מיניים של כ-450 צעירות ישראליות בעירום או מקיימות אקטים מיניים.
נוסף על פרסום התמונות בטלגרם, הקים וניהל הנאשם שרת בפלטפורמת דיסקורד אשר שימש גם הוא לפרסום תכנים מיניים של נשים וצעירות ישראליות. הנאשם עשה שימוש בשרת על מנת למכור גישה למאגר מקוטלג של תמונות וסרטונים מיניים תמורת כסף.
בכתב האישום צוין עוד כי גברילוב סחט את אחת מנפגעות העבירה שפנתה אליו בבקשה שיסיר תוכן שבו היא מצולמת בעירום. תוכן זה פורסם בקבוצות שאותן יצר וניהל הנאשם בניגוד להסכמתה. לפי הנטען, בתמורה להסרת התוכן דרש הנאשם מנפגעת העבירה לצלם לו סרטון שבו היא מבצעת בעצמה אקט מיני, ועל-כך הואשם בעבירה של סחיטה באיומים.
כמו כן יוחס לגברילוב סעיף אישום בגין החזקה של יותר מ-5,400 תמונות ו-192 סרטונים שמכילים חומר תועבה פדופילי במכשיר הטלפון שלו. סעיף נוסף שמיוחס לנאשם הוא בגין ניהול והחזקת מאגר מידע אסור, לאחר שנמצאו במחשבו מאגרי מידע שהכילו פרטים אישיים על אודות מיליוני אזרחים.
בכתב האישום מפורטות יותר מ-170 נפגעות עבירה אשר תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן הופצו בקבוצות לצד פרטיהן האישיים. רבות מהנפגעות דיווחו על נזקים כבדים שנגרמו להן כתוצאה מהפצת התכנים. כך למשל, דיווחו כי נאלצו לעזוב מסגרות קיימות וחוו קושי במציאת עבודה. הנפגעות תיארו קשיים גם ביציאה למרחב הציבורי, ביכולת להירדם בלילות, במתן אמון בבני המין השני ועוד.
עוד דיווחו על דיכאון או חרדה ועל כך שהחלו ללכת לטיפולים פסיכולוגיים וליטול תרופות פסיכיאטריות. כמו כן, כמעט כלל הנפגעות דיווחו על הטרדות רבות, לרבות מיניות, אשר הן חוות עד היום ברשתות החברתיות כתוצאה מהפרסומים, ולעיתים אף מחוץ למרחב המקוון. כמה מתלוננות העידו על התמודדות גם עם מחשבות אובדניות שהובילו לעיתים לניסיונות התאבדות ממשיים.

"אפשרות להמשיך ולגרום נזק רב לנפגעות"

במקביל הגישה הפרקליטות בקשה לקביעת תנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים נגד גברילוב: מעצר בית מלא בפיקוח אנושי, איסור על גישה לאינטרנט או שימוש בטלפון חכם וכן הארכת יתר התנאים שכבר נקבעו בעניינו של הנאשם ובכללם ערבויות כספיות גבוהות.
בבקשה צוין כי "היקף הפרסומים וכמות התכנים המיניים שהפיץ המשיב ברשת שיצר מלמדת על מסוכנותו הרבה כמי שמחזיק במאות תכנים שיש בהם פוטנציאל פגיעה עצום, ואפשרות להמשיך ולגרום נזק רב לנפגעות העבירה ואף לנשים אחרות שזהותן טרם נחשפה. לעניין זה, יצוין כי טלגרם הוא יישומון מבוסס 'ענן' כך שניתן לגשת לחומרים האגורים בו מכל התקן בעל גישה לרשת, תוך התחברות לאותם חשבונות".
במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו כי התיק מצטרף לכמה כתבי אישום נוספים שהוגשו במהלך השנה האחרונה במסגרת "חוק הסרטונים", שאוסר על הפצה של תוכן מיני ללא הסכמת המצולם או המצולמת.
הפרקליטות ציינה כי יש בידה ראיות טובות להוכחת אשמתו של גברילוב. בין השאר נטען כי הוא הודה בחקירותיו בשימוש בחשבונות הטלגרם, פתיחת הקבוצות והקמת שרת הדיסקורד, פרסום התכנים המיניים ופרטיהן האישיים של מאות נשים לאלפי המשתמשים.
החקירה התנהלה על-ידי מחלק הסייבר ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב.