2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה שלושה חשודים שציירו על כביש הכניסה למצפה רמון
המשטרה עצרה שלושה חשודים שציירו על כביש הכניסה למצפה רמון
"כאן להישאר". הכתובת שרוססה בכניסה למצפה רמון
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עיכבה לחקירה היום (שבת) תושבת תל אביב ושני תושבי בני ברק וכפר ויתקין, שריססו על כביש בכניסה למצפה רמון את הכתובת "כאן להישאר" יחד עם צבעי דגל הגאווה, ברקע הפילוג סביב קיום מצעד הגאווה ביישוב. השלושה עוכבו בחשד להשחתת פני מקרקעין.
החשודים אותרו על ידי שוטרי תחנת דימונה בסמוך למקום האירוע, והשוטרים החרימו כלי עבודה ומיכלי צביעה ששימשו, לפי החשד, לריסוס הכתובת. במשטרה הדגישו כי ימשיכו לאפשר את חופש המחאה, אך לא יתירו "כל אירוע אלימות, ונדליזם או השחתת רכוש".
2 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה שלושה חשודים שציירו על כביש הכניסה למצפה רמון
המשטרה עצרה שלושה חשודים שציירו על כביש הכניסה למצפה רמון
"מדובר במיצג שנשטף במים". מיכלי הצבע וכלי העבודה שהחרימו השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
כלנית שרון, ממובילות ארגון "החזית הוורודה" ואחת מהפעילים שנעצרו, אמרה כי "זה הרגיש הזוי שהמשטרה עוסקת בלעכב אותנו ולא מטפלת בדברים חשובים יותר. בסך הכול מדובר במיצג שנשטף במים, לא הפרענו לתנועה או לאיש. אנחנו הולכים למקום לא טוב, ורק ממשיכים לראות את זה.
"אנשים בתוך מצפה רמון הודו לנו על הרוח הגבית ותחושת השייכות והסולידריות. תנועת החזית הוורודה הייתה בלא מעט מצעדי גאווה, ואתמול היה מצעד מאוד מרגש. במקומות כאלה מצעדי גאווה מזכירים לנו למה הם קיימים. המאבק הוא אותנטי, על הזכות של אנשים לחיות איך שהם רוצות ורוצים".
משאר הפעילים נמסר: "להט"ב נמצאים בתל אביב, בדרום ובכל מקום, ההסתה הפרועה כנגד הקהילה והאיומים עליה לא מקובלים עלינו. לא נאפשר לגורמים קיצוניים לדחוק את רגלינו מהמרחב הציבורי, נלחם על הזכויות שלנו לשוויון וחירות ונאבק על הצביון הדמוקרטי של מדינת ישראל".

תחת אבטחה משטרתית כבדה נערך אתמול מצעד הגאווה במצפה רמון. על-רקע המחלוקת הקשה בין הציבור החילוני לזה הדתי, הגיעו מאות בני אדם לאירוע השנתי של קהילת הלהט"ב ביישוב הדרומי. "כל הקהילה סובלת מגל הולך ועולה של אפליה ודיכוי", אמר ירין אשכנזי שעשה את הדרך הארוכה מעיר מגוריו נתניה למצפה רמון. המצעד עבר בשקט יחסי, פרט לכמה מפגינים בודדים שהביעו את מחאתם - לא נרשמו אירועים חריגים.
הציבור החילוני סבור שמיום הגעת הגרעין התורני ליישוב החלו הבעיות, ואילו הדתיים סבורים כי הן הגיחו לעולם עם תחילת מסורת המצעד. לפני קיום האירוע, דגלי גאווה נתלשו והתושבים היו עדים לכך שמרקם החיים העדין שבנו לאורך שנים מתפורר. בכמה מקומות ביישוב נתלו שלטים שעליהם נכתב: "די לכפייה להט"בית".