בית משפט השלום בתל אביב קבע הבוקר (יום ראשון) כי החשוד ברצח של דניאל אמינוב בדירה במגדל בתל אביב כשיר לעמוד לדין, ומעצרו הוארך ב-11 ימים. החשוד טען בחקירתו שהקורבן איים עליו בדרישה שיחזיר לו כספים במספר הזדמנויות.

3 צפייה בגלריה
דניאל אמינוב , יצחק חוואס
דניאל אמינוב , יצחק חוואס
דניאל אמינוב, איזיה חוואס
( צילום: יריב כץ)
ממצאי החקירה שנאספו במהלך חקירתו של החשוד מעידים בראיית המשטרה שהוא נמצא כשיר לעמוד לדין מבחינה נפשית, וזאת בעקבות הטענה שעלתה מצידו מיד לאחר האירוע שהוא סובל מפוסט-טראומה בעקבות שירותו בלחימה במסגרת מילואים.
הפרקליט שמייצג את החשוד טען בדיון שמשפחתו של החשוד קיבלה איומים ברשתות החברתיות מקרובים של אמינוב, שישבשו ויסבו נזק לחתונה משפחתית שצפויה להתקיים בקרוב. עו"ד אבי רובינוב, שמלווה את משפחת הקורבן, הגיב בזעם לטענה זו.

רפ"ק אורן ששון, ראש מחלקת תשאול ביחידה ללוחמה בפשיעה ירקון, אמר בפתח הדיון שנותרו עוד 40 פעולות חקירה לביצוע.
"בשלב זה קיימות סתירות רבות בין גרסת החשוד מיד לאחר האירוע לבין הדברים שמסר בחקירות שבוצעו בשבוע האחרון", טען רפ"ק ששון. "הגרסאות האלו לא מתיישבות עם חלק מגרסאות העדים שהיו באירוע, כשבנוסף עולים דברים רבים שעלינו כיחידה החוקרת לבדוק בהמשך לגרסה שהוא מסר: בהקשר למצב הנפשי והאישי שלו, בקשר למצב העבודה שלו ומקומות נוספים שהיה בהם". עוד הוסיף רפ"ק ששון שגרסאותיו של החשוד סותרות גם את העדויות של שתי הבנות במהלך חקירתו.
עורך דינו של החשוד טען במהלך הדיון שבשלב זה אי אפשר לדעת באופן מוחלט שהלקוח שלו ביצע את הירי באקדח, ושייתכן כי אחת מבנות הזוג ביצעה זאת. רפ"ק ששון השיב לשאלתו שבדיקות DNA וטביעות אצבע כבר התבצעו, ופענוח הממצאים שעלו מהם עדיין בבדיקה.
רפ"ק ששון: "אני הייתי בזירה. הזירה היא כמו כל זירת עבירת רצח עם הייחוד שלה".
3 צפייה בגלריה
משפחת אמינוב בשבעה של דניאל ז"ל
משפחת אמינוב בשבעה של דניאל ז"ל
משפחת אמינוב בשבעה של דניאל ז"ל
בנוסף אישר רפ"ק ששון את טענתו של הסנגור, שלפיה קיים תיעוד שבו החשוד ובת זוגו יוצאים מהדירה מיד לאחר מותו של אמינוב. "החשוד נראה בסרטון צלול לחלוטין", הוא טען בתוקף.
מתוך החלטת השופטת רוית פלג בר-דיין: "אני קובעת כי החשד הסביר כנגד החשוד התחזק. מדובר בחשוד שאירח יחד עם בת זוגו בדירתו זוג נוסף. המפגש כלל שימוש בסמים, אלכוהול וגז בלונים. המנוח נורה מאקדח שהיה ברשות החשוד. בת זוגו של המנוח הותקפה אף היא ונגרמו לה חבלות. יש לציין כי בת זוגו של המנוח היא קטינה, ובאותו מפגש סופקו לה סמים ואלכוהול וכן גז בלונים לשאיפה. לאור המסוכנות מצד החשוד שהתחזקה והחשש לשיבוש הליכי משפט, אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד ב-11 ימים".
מקרה הירי התרחש בדירה ברחוב שבה נכחו באותה העת ארבעה אנשים: דניאל אמינוב, זוגתו, היורה ובת הזוג שלו. לפי ממצאי החקירה, המנוח נפגע מארבעה כדורים שהביאו לתוצאה הקטלנית.

הנאשם ברצח אשתו לא כשיר לעמוד לדין

במאי 2023 הואשם איזיה (יצחק) חוואס (88) ברצח אשתו, ולנטינה חוואס בת ה-76, שאירע באפריל אותה שנה. לפי האישום, חוואס הכה למוות את אשתו, שטף ידיים, הסליק את כלי העבודה במקלחת והשליך את חולצותיו לכביסה. בני הזוג היו נשואים יותר מ-50 שנה. היום קבע בית המשפט שהוא אינו כשיר לעמוד לדין, והוא יאושפז בשל מחלה שממנה הוא סובל, ושבגינה אינו כשיר.
3 צפייה בגלריה
יצחק חוואס החשוד ברצח אשתו בת ה-76 ולנטינה חוואס
יצחק חוואס החשוד ברצח אשתו בת ה-76 ולנטינה חוואס
לא כשיר לעמוד לדין ויישלח למוסד פסיכיאטרי סגור. איזיה חוואס
(צילום: יריב כץ)
לפי כתב האישום, בערב או בלילה שבין הימים שלישי לרביעי, ב-12-11 באפריל, הכה חוואס את אשתו בראשה בסלון ביתם באמצעות כלי עבודה - ככל הנראה פטיש ומברג - עד שגרם למותה. לאחר מכן הוא שטף ידיים, הסליק את כלי העבודה במקלחת, השליך את חולצותיו לכביסה ולבש חולצה חדשה. במהלך הלילה לחץ הנאשם על לחצן המצוקה שמחובר למוקד "נטלי" וביקש סיוע כי הוא סובל מכאבים. כתב האישום מתאר כי האירוע התרחש בין 18:30 ל-03:00 בלילה, וב-03:08 לחץ חוואס על לחצן המצוקה.
במהלך ימי מעצרו אמר הקשיש ניצול השואה כי הוא לא רצח את אשתו. "אהבתי אותה, לא נגעתי בה", הסביר לבתו, שתמכה בגרסתו. בתו ציינה כי "אמא הייתה כל עולמו". נכדו של חוואס הוסיף: "הוא לא שומע ולא רואה, סבתא הייתה העיניים והאוזניים שלו".
על חולצותיו של חוואס שאותרו בחדר הכביסה היו כתמי דם של אשתו, ולפי הראיות חולצות אלו שייכות לו.
עורכות הדין מירי אדוט ואנה שכטמן קולגר, שייצגו את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרו בעת האישום: "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. הקשיש מתמודד עם לקויות ראייה קשות ודמנציה. מעולם לא היו תלונות על אלימות מצידו ואין לו עבר פלילי. הפסיכיאטר המחוזי קבע בחוות דעת מנומקת ומעמיקה שיצחק סובל מדמנציה, אינו כשיר לעמוד לדין ולא היה אחראי למעשיו בעת האירוע. מכיוון שיצחק מכחיש בתקוף כל מעורבות בפגיעה באשתו, ומכיוון שמצבו אינו מאפשר להמשיך את ההליך המשפטי, הוסכם בין הצדדים להפסיק את ההליך ולהורות על אשפוז גריאטרי. אנו משתתפים בצערו ובצער המשפחה, ומקווים שהוא יקבל טיפול רפואי שיקל עליו". ההליכים יופסקו, והוא יאושפז ל-25 שנים במוסד פסיכיאטרי סגור.