משפחתו של עאמר אבו סבילה, בן 25 מאבו תלול שבפזורה הבדואית, קיבלה אתמול (שני) הודעה רשמית על זיהוי גופתו. עאמר, שהיה נשוי ואב לשני ילדים, בני ארבע ושנתיים, נרצח במתקפת הטרור של חמאס סמוך לתחנת המשטרה בשדרות. הוא נורה למוות בזמן שניסה להציל את אודיה סוויסה ובנותיה, בנות 6 ו-3, אחרי שאב המשפחה דולב נרצח בשעה שהיו בדרכם להימלט מהעיר.
3 צפייה בגלריה
עאמר אבו סבילה
עאמר אבו סבילה
עאמר אבו סבילה. "הוא היה יכול לברוח, אבל בחר לעזור למישהי במצוקה"
3 צפייה בגלריה
דולב ואודיה סויסה
דולב ואודיה סויסה
דולב ואודיה סוויסה עם שתי הבנות. ההורים נרצחו דקות זה מזה, והילדות נשארו לבדן
משפחת סוויסה נתקלה במחבלים בשדרות ליד המתחם המסחרי, ובניסיון להציל את חייהם התפצלו האב והאם כשכל אחד מהם לוקח איתו את אחת הבנות. הם ניסו להסתתר, אך לשווא: המחבלים ירו בדולב ופצעו אותו אנושות, ובהמשך הוא פונה אל צוות מד"א, אבל מת מפצעיו. הילדה שהייתה עם האב לא נפגעה, ובמקום זאת ברחה אל אמה ואחותה.
גורם הבקיא בפרטים מספר כי האם אודיה הכניסה את הילדות לרכב, וכי שוטר שעבר במקום ברכב אזרחי הנחה אותה לנסוע אחריו לתחנת המשטרה, מתוך מחשבה שהתחנה היא מקום בטוח. אז עוד לא ידעו כי התחנה הזו תתגלה בעצמה כזירת טבח.
במקביל להגעת השוטר עבר ליד האם ובנותיה אבו סבילה, וכשירד מהטנדר שלו הבין שבגלל ההלם אודיה מתקשה לנהוג. הוא החליט לסייע לה, נכנס למכונית - והחל לנסוע אחרי השוטר. אלא שליד תחנת המשטרה רצחו המחבלים את השוטר, את האם ואת עאמר. הילדות היו בינתיים במושב האחורי של הרכב, ולא נפגעו.
3 צפייה בגלריה
תחנת משטרת שדרות
תחנת משטרת שדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות. עאמר ואודיה ניסו להגיע אליה, לפני שהתברר כי הפכה לזירת טבח בעצמה
(צילום: מאיר תורג'מן)
עלי אבו סבילה, בן דודו של עאמר, סיפר על הימים הקשים שעברו על המשפחה במהלך השבועיים שבהם חיכתה לאישור מהמרכז לזיהוי גופות: "הגענו לשדרות וידענו בדיוק איפה הוא נמצא. לפני שהוא נרצח הוא הסביר לאבא שלו שהוא הולך למישהי מבוהלת ובוכה כי הוא רוצה לקחת אותה לכיוון המשטרה. הוא היה יכול לברוח ולצאת משם, אבל במקום זה בחר לעזור למישהי אחרת כי ידע שהיא במצוקה".
מוסא אבו סבילה, קרוב משפחתו של עאמר, נרצח אף הוא במתקפת הטרור, באזור רעים. "מוסא הספיק להתקשר למשפחה ולספר שנפגע. הוא ביקש עזרה, ואחרי שעה הטלפון שלו כבה. אין לי מילים לתאר את מה שעובר עלינו. אנחנו, ערבים ויהודים, חיים יחד. האחד עוזר לשני, ואנחנו חיים בשיתוף פעולה".