הצטרפו למשדר הבוקר עם אלכסנדרה לוקש

בליכוד הודיעו שיקימו את ועדת האתיקה בכנסת, אחרי שהוועדה לא פעלה לאורך כל הקדנציה שעברה בשל חילוקי דעות בין קואליציה לאופוזיציה. המשמעות היא: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכול לשחרר כספים שנתרמו לטובת משפטו הפלילי.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו
(צילום: ראובן קסטרו)
אתמול (יום ג׳) הודיע יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי יקים היום את ועדת האתיקה בכנסת בהתאם לסמכותו. לוועדה נבחרו נציגים מכמה מסיעות הבית. בוועדה ייקחו חלק ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), שיכהן כיו"ר הוועדה וחוץ ממנו יכהנו בה ח"כ עמית הלוי (הליכוד), ח"כ פנינה תמנו-שטה (המחנה הממלכתי) וח"כ מאיר כהן (יש עתיד).
אלא שהקמת הוועדה הפעם, זו שאמורה לדון בהתנהגות בלתי הולמת של חברי כנסת, להטיל עליהם סנקציות במקרה שנעדרו מספר רב מידי של פעמים מהצבעות או לברר ניגודי עניינים, עשויה לספק בקרוב גם סיוע משמעותי לראש הממשלה.
ההסבר לכך הוא שוועדת האתיקה רשאית לאפשר לחבר כנסת קבלת תרומות שמטרתן מימון הוצאות משפט. חבר הכנסת שמבקש לקבל את התרומה צריך להגיש מכתב לוועדת האתיקה שבו הוא מפרט את הצורך בבקשה.
ועדת האתיקה דנה בבקשה ויכולה לאשר או לסרב, והיא יכולה גם לבקש מחבר הכנסת להופיע מולה בצורה פרונטלית ולהציג את הבקשה. ברגע שהבקשה מתקבלת צריך לפתוח חשבון בנק מיועד לתרומות בפיקוח עורך דין מטעם חבר הכנסת שהגיש את הבקשה. לאחר מכן יצטרך לתת דיווח לוועדה מידי חודש על התרומה. כל תורם בודד יכול לתרום עד 5,000 שקלים.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה מסר: "ועדת האתיקה היא עמוד תווך מרכזי בפעילות התקינה והשוטפת של הכנסת. אני מודה לחברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה כאחד שהסכימו לקחת על עצמם את התפקיד. אני רואה בעבודת הוועדה חשיבות רבה שתסייע להביא למשכן – ובתקווה גם ממנו החוצה לציבור – התנהלות ראויה ושיח מכבד בין איש לרעהו".
פורסם לראשונה: 22:13, 24.01.23