בית משפט בגרמניה שלח לשנתיים ותשעה חודשים מאחורי סורג ובריח רופאה שבמהלך מגפת הקורונה חילקה, באופן בלתי-חוקי, יותר מ-4,000 פטורים מהחובה לעטות מסכות.
2 צפייה בגלריה
מסכה מסכות אילוס אילוסטרציה
מסכה מסכות אילוס אילוסטרציה
הרופאה תשלם בחזרה 28,000 יורו, הסכום שקיבלה בעבור הפטורים ממסכות
( צילום: shutterstock)
בית המשפט בעיר ויינהיים שבדרום-מערב המדינה אישר הבוקר (יום ג') את הדיווחים בתקשורת המקומית על גזר הדין שניתן כבר אמש, ומסר כי הרופאה הורשעה ב"חלוקה של אישורי בריאות לא-נכונים" לאנשים ברחבי גרמניה, כשאת רובם כלל לא פגשה או בחנה.
במהלך משפטה טענה הרופאה שעטיית מסכות היא דבר מסוכן לכאורה לבריאות, ועורך דינה האשים כי ההליך נגדה היה "הליך של טרור" ותקף את מה שתיאר כ"משטר קורונה טוטליטרי". הוא הודיע כי מרשתו מתכוונת לערער על פסק הדין.
בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט אסר עליה לעבוד כרופאה במשך שלוש שנים, והורה לה לשלם קנס של 28,000 יורו – סכום השווה לתמורה הכספית שקיבלה בעבור החתימה על הפטורים ממסכות. העוזרת שלה נקנסה גם היא, בסכום של 2,700 יורו.
2 צפייה בגלריה
קאסל הפגנה מפגינים נגד ה סגר הגבלות קורונה גרמניה
קאסל הפגנה מפגינים נגד ה סגר הגבלות קורונה גרמניה
הפגנה נגד הגבלות הקורונה בעיר קאסל, ב-2021
( צילום: gettyimages )
לאורך מגפת הקורונה התגבשה בגרמניה קהילה משמעותית של מתנגדים להגבלות שהטילו הרשויות וגם לחיסונים לנגיף, וכמה מתומכיה של הרופאה התאספו היום מחוץ לבית המשפט בוויינהיים כדי להפגין נגד פסק הדין. הם נשאו עמם שלטים שעליהם נכתבו מסרים נגד הגבלות הקורונה, אף שאלו הוסרו ברובן הגדול. "הגבלות הקורונה פוגעות בחלשים ביותר ואין להן שום תועלת", נכתב על אחד השלטים.
גרמניה הסירה בשנה שעברה את החובה לעטות מסכות ברוב החללים הסגורים, אבל החובה הזו נותרה עדיין ברכבות הנוסעות לטווחים ארוכים, במתחמים רפואיים כמו בתי חולים ובבתי אבות. כמה מדינות מחוז במדינה עדיין מחייבות את הנוסעים בתחבורה הציבורית לעטות מסכה.