ראמי נסאר, נהג אוטובוס בן 38 מהעיר עראבה שבגליל, הותקף על ידי ארבעה נערים באוקטובר 2021 בקריית ביאליק, משום שביקש מהם לא לשתות אלכוהול באוטובוס ולא ללכלך אותו על ידי השלכת קליפות גרעינים. לאחרונה הוגש כתב אישום נגד אחד מהנערים בגין גניבה וחבלה ברכב, ונסאר אמר על כך כי "כשראיתי על מה הגישו את כתב האישום, נעלבתי".
4 צפייה בגלריה
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
"עד היום אני סובל מכאבים ומגבלה". נסאר
(צילום: אלבום פרטי)
לדבריו, "לאחר שהנוסעים תקפו אותי באוטובוס באמצעות אבנים ובהשלכת בקבוק וודקה מלא, אין מילה על תקיפה בכתב האישום. הדבר הראשון שעלה לי בראש הוא שמבחינת התביעות של המשטרה האוטובוס יקר יותר מבן האדם".
נסאר, נשוי ואב לשניים, חי עדיין את מאורעות התקיפה, שהשפיעה מאוד על חייו. "עד היום אני סובל מכאבים ומגבלה בכתף לאחר שחטפתי מכה ממעקה ברזל באוטובוס כשניסיתי לברוח מהתוקפים, שזרקו עלי אבנים תוך כדי שאני מדבר בטלפון עם המשטרה ומבקש סיוע", הסביר.
אחרי חקירת המשטרה, החליטה יחידת התביעות של משטרת חיפה להגיש כתב אישום נגד נאשם אחד, נער בן 15 תושב העיר, שבו היא מייחסת לו כאמור עבירות של גניבה וחבלה במזיד ברכב. עבירת התקיפה, שגם לגביה התנהלה החקירה, אינה מוזכרת בכתב האישום, מה שמכעיס מאוד את נסאר ועורכת דינו ליאנה יוסף נעאמנה.
4 צפייה בגלריה
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
הנזק שנגרם לאוטובוס
(צילום: אלבום פרטי)
נעאמנה פנתה במכתב ליחידת התביעות תחת הכותרת: "פניה בהולה ביותר. בקשה לתיקון כתב אישום". היא ציינה כי "מרשנו יטען כי הותקף באכזריות רבה בידי ארבעה נערים בעת עבודתו, ונחבל בגופו. הוא סובל מחרדות מאז התרחשות האירוע האכזרי על ידי הנאשם וחבריו ומאז האירוע הוא מטופל על ידי פסיכולוג". בתגובה, קיבלו נסאר ונעאמנה הודעה מהמשטרה כי לא מצאה מקום לתיקון כתב האישום, ולא מצאה מקום להשלמת חקירה.
נסאר שיחזר את האירוע הקשה שעבר במלואו. "יצאתי עם האוטובוס בקו 13 ממרכזית הקריות לכיוון רחוב חיים בקריית ביאליק. בתחנה השנייה לאחר תחילת הנסיעה עלו ארבעה נערים. הם החזיקו בקבוקי אלכוהול ושקית עם גרעינים והתיישבו במושבים האחרונים".
הוא המשיך: "ברחוב חיים הבטתי במראה וראיתי אותם מפצחים גרעינים וזורקים את הקליפות על הרצפה. הם גם שתו אלכוהול - שתיית אלכוהול ברכב תחבורה ציבורית אסורה לחלוטין. עצרתי את האוטובוס בתחנה הקרובה וניגשתי אליהם. דיברתי אליהם בצורה יפה ואמרתי להם 'אתם מלכלכים את האוטובוס, לא נעים לי שאנשים יעלו לאוטובוס במצב הזה. או שאתם מפסיקים, או שאתם יורדים, או שאני מזמין לכם משטרה'".
4 צפייה בגלריה
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
(צילום: אלבום פרטי)
בעקבות זאת, הוא הסביר כי "אחד מהם התחיל לצעוק עלי, וקילל אותי. אמרתי לו, 'אם אתם ממשיכים בזה אני הולך להזמין משטרה'. חזרתי לכיסא הנהג, רציתי לחייג למשטרה. אותו נער הגיע עם שאר החברים שלו. שניים מהם דחפו אותי וצעקו עלי. אחד מהם אמר 'הוא רוצה להזמין לנו משטרה, בואו נברח'. החברים שלו לא הקשיבו לו, והמשיכו לתקוף אותי".
נסאר סיפר כי אז התרחק מהם. "הם ירדו מהדלת האחורית. אותו נער שנאשם עכשיו קילל אותי וירד מהאוטובוס. הם התרחקו מעט, ואני דיברתי עם המשטרה. שניות לאחר מכן הם התחילו לזרוק אבנים לעברי. הנאשם זרק לעברי בקבוק וודקה מלא שכמעט נכנס לי בראש. הבקבוק שפשף את המשקפיים שלי וניפץ את מחיצת הזכוכית של הנהג. חלקיקי הזכוכית עפו עלי. ניסיתי לברוח לתוך האוטובוס שלא אקבל אבן, אבל אז דפקתי את הכתף שלי במעקה מברזל שיש בתוך האוטובוס וקיבלתי מכה חזקה. והכל קורה כשאני מדבר עם המשטרה.
"השוטרת אמרה לי 'אנחנו בדרך, אל תתעסק איתם ותנסה לברוח מהאוטובוס'. יצאתי מהאוטובוס לצד השני. אותו נאשם נכנס למקום שבו יושב הנהג, לקח את הטלפון השני שלי ואת הארנק שלי וזרק אבן מחלון הנהג לכיווני. גם האבן הזו כמעט פגעה בי. עד שהמשטרה הגיעה הם ברחו, עלו על מטרונית, נכנסו למסעדה וניסו אפילו לשלם בכרטיס האשראי שגנבו לי. אבל הכרטיס לא עבר כי ביקשו מהם את המספר הסודי".
4 צפייה בגלריה
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
רמי נסאר נהג אגד שהותקף בידי ארבעה צעירים
(צילום: אלבום פרטי)
נסאר הוסיף כי הוא סובל מכאבים בכתפו עד היום, אבל העלבון הנפשי הוא גרוע מכל. "אני בטיפולים אצל פסיכולוג. שלושה-ארבעה חודשים לא עבדתי ולא הייתי יכול לישון מהפחד שעבר עלי. הרגשתי שהם רצו לרצוח אותי. אני רק מנסה לחשוב מה היה קורה אם בקבוק הוודקה המלא היה פוגע לי בראש.
"כשראיתי על מה הגישו את כתב האישום נעלבתי. אני אומר משהו שמאוד כואב לי לומר ואני אפילו מתבייש להגיד אותו. יש לי הרגשה שאם היה מדובר בתקיפה של נהג אוטובוס יהודי, הטיפול היה אחר, הרבה יותר מהיר והרבה יותר נחוש".
ליאנה יוסף נעאמנהעו"ד ליאנה יוסף נעאמנה
משטרת ישראל מסרה: "כתב האישום בתיק זה הוגש בעבירות רכוש כנגד קטין וזאת בהתאם לתשתית הראייתית שבתיק החקירה. יודגש, הואיל וזהות יתר המעורבים כמו גם זהות התוקף אינה ידועה, לא יוחסה עבירת תקיפה בכתב האישום במקרה דנן".
סנגוריתו של נסאר, עו''ד ליאנה יוסף נעאמנה, מסרה: "מדובר בתגובה לקונית המנותקת מהמציאות ואינה הולמת את החומר הראייתי בפועל. מרשי, שנכח איתי בדיונים בהיותו נפגע עבירת אלימות, זיהה את הקטין (הנאשם) בתור זה שתקף אותו וגרם לו לאותן הגבלות, כפי שמתועד במסמכים רפואיים שהוצגו לעיון התביעות. למרות הכל, הם החליטו לעצום עניים ולהתעלם מהראיות המובהקות שבכוחן להפליל את הקטין גם בגין אירוע התקיפה. יש להדגיש שלא מדובר בעבירות 'רכוש' כמשתמע מסעיף החוק שיוחס בכתב האישום נגד הקטין, אלא לפי טענת מרשי, דובר על עבירת רכוש תוך כדי שימוש באיומים ואלימות. על כן, לא אוותר על זכותו של מרשי לתקן את כתב האישום, ועל החזרת התיק להשלמת חקירה לצורך הוספת הסעיף המרכזי - סעיף התקיפה".