1 צפייה בגלריה
מרכז רפואי הרצוג
מרכז רפואי הרצוג
בית החולים הרצוג
(צילום: יואב דודקביץ)
פרקליטות המדינה הגישה היום (א') כתב אישום נגד יגרמל אלמו, דר רחוב בן 39 מירושלים, המייחס לו ניסיון אונס של חולה סיעודית תוך ניצול מצבה, ומעשה מגונה בחולה סיעודית אחרת בחודש שעבר בבית החולים הרצוג בעיר. בנוסף מבקשת הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על מעצרו עד תום ההליכים נגדו.
על פי כתב האישום, ב-26 ביוני פרץ אלמו למבנה בית החולים אחרי שקרע את הרשת בחלון חדר שבו מאושפזת מטופלת במצב של צמח ומחוברת למכונת הנשמה. בתחילה, נטען, הוא פתח את דלתות הארון ומגירות השידה הסמוכה למיטתה במטרה לגנוב רכוש. לאחר מכן יצא מהחדר והגיע לעמדת האחיות. אחד מאנשי הצוות שאל אותו למעשיו ואלמו השיב כי "בא לאכול".
שניים מאנשי הצוות הובילו אותו החוצה מבית החולים, אך על פי כתב האישום כמה דקות לאחר מכן חזר אלמו לחלון החדר של המאושפזת ונכנס שוב. הוא ביצע בה מעשה מגונה וניסה לבעול אותה בכוח, ולאחר מכן פנה לחפש קורבן אחר.

הוא המשיך לחדרה של מטופלת שמונשמת 24 שעות ביממה לאחר שעברה כמה ניתוחי מוח. מדובר במאושפזת בהכרה, אך ללא יכולת לתקשר ולא ידוע אם קיימת בה תובנה באשר למצבה. אלמו ניסה לבצע בה גם מעשה מגונה. בשלב מסוים היא הזיזה מעט את כף ידה וראשה ואלמו התרחק ממנה.
לאחר מכן, נטען, חזר אלמו לחדר הראשון, נשכב על המטופלת הסיעודית וניסה לאנוס אותה. בשלב מסוים נכנסה לחדר אחות מהצוות הרפואי והפעילה את מערכת ההתראה. אלמו ברח מהחלון ונמלט מהמקום.
אלמו נתפס בשבת שעברה לאחר שגרם נזק לכספומט ברחוב הלני המלכה בעיר. בעת ששהה בתחנת המשטרה ומסר את גרסתו, עלה חשד שלפיו הוא היה מעורב באירוע בבית החולים. בדיון בבית המשפט בנוגע להארכת מעצרו הוא הודה כי נכנס לבית החולים, וטען כי הוא "רוצה להישאר בפנים כמה שיותר". הוא הוסיף: "תעשו מה שאתם רוצים". באותו ערב הוא התנער מעורך הדין שמונה לו מטעם הסנגוריה הציבורית.