6 צפייה בגלריה
 הנרצחת וילדיה
 הנרצחת וילדיה
הנרצחת וילדיה
מעצרים ראשונים בחשד לרצח רשא סיתאווי (32), שנמצאה אמש (ה') ללא רוח חיים בבית הוריה במרר שבגליל לאחר שנורתה למוות. בתה בת ה-6, שהייתה לצדה, לא נפגעה. הבוקר נעצרו שני אחים בחשד לרצח שאירע ביום המאבק באלימות נגד נשים, זהותם עדיין לא הותרה לפרסום.
לפי המשטרה, לא הוגשו על ידי הנרצחת בעבר תלונות מחשש שהיא מאוימת. סיתאווי התגרשה לפני כשלוש שנים, אחד הכיוונים שנבדקים הוא קשר לגירושים שלה.

6 צפייה בגלריה
 הנרצחת וילדיה
 הנרצחת וילדיה
"הילדים שואלים 'מתי היא תחזור אלינו?'". סיתאווי וילדיה
לאחר הגירושים היא החליטה לצאת לדרך חדשה כדי להצליח לפרנס את שלושת ילדיה שנשארו איתה. לפני כשנה וחצי פתחה הנרצחת מכון יופי בכפר וקראה לו "בנות סוכר". העסק הצליח והתפתח עד שהפך להיות מהטובים ביותר באזור הגליל.
רק לפני כחודש שינתה הנרצחת תמונת פרופיל ובה נכתב: "תמשיכי להפיץ אור ושמחה. תמשיכי להיות מאושרת ויפה. תמשיכי להיות את". לפני מספר ימים העלתה פוסט כדי לפרסם את העסק: "חזרתי עם מוטיבציה טובה כדי שתצאי ממני מרוצה". רבע שעה לפני הרצח פירסמה סטורי אחרון: "מחיקת איפור קבוע. תוצאות כבר מהמפגש הראשון. הבחירה הנכונה ב'בנות סוכר'".
6 צפייה בגלריה
פוסט שהעלתה הנרצחת רבע שעה לפני הרצח
פוסט שהעלתה הנרצחת רבע שעה לפני הרצח
הסטורי שהעלתה רבע שעה לפני הרצח
6 צפייה בגלריה
פוסט שהעלתה הנרצחת חודש לפני הרצח
פוסט שהעלתה הנרצחת חודש לפני הרצח
תמונת הפרופיל של סיתאווי
הוריה של סיתאווי הלכו לעולמם ומאז היא עברה לגור בביתם יחד עם ילדיה. אתמול אלמוני נכנס לבית וירה בה מספר קליעים. שכנים וקרובי משפחה דיווחו שהם שמעו קולות של ירי ולא ידעו מי עומד מאחוריהם.
קרובת משפחה אמרה: "הילדים שלה מאוד קשורים אליה. הם שואלים 'מתי היא תחזור אלינו? רוצים לישון לידה. לא נלך למיטות עד שהיא תחבק אותנו'. לא יודעת איך להתמודד עם מצב כזה. הילדים איבדו את היקרה שלהם".
6 צפייה בגלריה
פוסט שהעלתה הנרצחת כמה ימים לפני הרצח לפרסום הקליניקה שלה
פוסט שהעלתה הנרצחת כמה ימים לפני הרצח לפרסום הקליניקה שלה
פוסט שהעלתה הנרצחת כמה ימים לפני הרצח לפרסום הקליניקה שלה
חברה שלה הוסיפה: "תמיד אני מדברת איתה. היא ממש שומרת על עצמה ועובדת בשביל ילדיה הקטנים. נכון שהיא התגרשה מבעלה, אבל לא שמעתי ממנה שהיא הייתה מאוימת. היא הייתה אומרת לי 'אני שמחה ורוצה לעשות הכל למען הילדים. אני נאבקת בשבילם ומה שהם רוצים אני מוכנה להביא להם בלי להסס'".
"אני יודעת שהיא אהבה את בעלה מאוד", אמרה אותה חברה. "הייתה תקופה שהוא היה בכלא והיא שמרה על קשר וחיכתה לו עד הסוף. לא ידוע מה הסיבה שגרמה לגירושים. בדרך כלל רשא לא הייתה מדברת על העבר, אלא על העבודה והילדים. הם היו מבקרים אצל אביהם ללא שום מחלוקת".
חברה אחרת אמרה:" לא צפיתי שירצחו אותה. עוד לא מעכלת שאני איבדתי את האישה שתמיד הייתי מדברת וצוחקת איתה. היא הייתה אישה מהממת, תמיד עוזרת לכולנו עם חיוך על פניה. לא יודעת מי הפושע שהחליט לרצוח אישה ואימא נהדרת לשלושה ילדים. אותו פושע לא ירה כדור אחד, אלא המשיך לירות עד שרצח אותה מול הילדה שלה, שרעדה, בכתה וצעקה 'תפסיק תפסיק', ואחר כך עזב את הזירה כאילו כלום. כל שותף ברצח מקומו בכלא ועל המשטרה להגיע לרוצח וכל מי שסייע לו אחרת הוא ירצח עוד נשים בלי לדפוק חשבון".
6 צפייה בגלריה
אישה נורתה למוות במרר שבגליל
אישה נורתה למוות במרר שבגליל
מחוץ לזירת הרצח בכפר מרר
"לפני תקופה קצרה חברה שלנו מתה", היא הוסיפה. "רשא שלחה לי הודעה וכתבה לי 'איך הילדים יישארו בלי אימא. לבי נקרע'. היא לא ידעה שילדיה גם יישארו בלעדיה".
סיתאווי היא האישה ה-22 שנרצחה מתחילת השנה, שמתוכן 15 מהחברה הערבית. במגזר הערבי נרצחו מתחילת השנה 118 בני אדם, שלושה מהם בתוך פחות מיממה אחת: אמש חוסל ביריות צעיר מחיפה, לעיני עוברי אורח שאחד מהם אף נפצע באורח קל מכדור תועה, ושעות לאחר מכן נורה למוות תושב מזרח ירושלים.
פורסם לראשונה: 23:26, 25.11.21