יעקב (קובי) משק, בן 47 מקיבוץ העוגן, נהרג אחר הצהריים (יום ה') לאחר שככל הנראה נפגע ממכת ברק כשטייל עם כלבו בשדות הקיבוץ.
2 צפייה בגלריה
יעקב (קובי) משק
יעקב (קובי) משק
יעקב (קובי) משק
(באדיבות המשפחה)
מהמועצה האזורית עמק חפר ומקיבוץ העוגן נמסר: "קרה לנו אסון גדול הערב. אבל כבד ירד על קיבוץ העוגן ועמק חפר כולו. קובי נולד וגדל בקיבוץ, בחור חמד, אהוב על כולם. כמנהל הנוי של הקיבוץ הוא עסק במשך שנים בטיפוחו, בחריצות ובהתמדה. עם היוודע דבר האסון הגיעו למקום צוותי הרווחה והשירות הפסיכולוגי החינוכי של המועצה, על מנת לתמוך ולסייע למשפחה בשעה קשה מנשוא זו. המועצה והקהילה כולה מחבקת את בני המשפחה והחברים". מועד הלוויה טרם נקבע.
אופיר ענבר, חברו של משק, אמר: "אני וקובי חברי ילדות, גדלנו ביחד בקיבוץ העוגן, עברנו את כל החוויות בקיבוץ של פעם, גדלנו בלינה המשותפת שהייתה בזמנו והיינו בכל המסגרות ביחד. קובי, בן יחיד, היה פעיל מאוד, דמות מרכזית ומנהל הנוי. קובי היה דמות מפתח בקיבוץ וזה זעזוע גדול".
2 צפייה בגלריה
מיקום מציאת הגופה בעמק חפר
מיקום מציאת הגופה בעמק חפר
צוותי מד"א בזירת האסון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לילך גל, חברתו של המנוח, אמרה: "זה אסון נוראי. אנחנו ביחד מבית התינוקות, בלינה המשותפת ועד היום חברים טובים. קובי תמיד היה איש שמח, שאהב לקחת ולעשות דברים עם חיוך. אין אחד שלא אהב אותו. הוא היה אדם רגוע, חייכן ונינוח. רק הבוקר ראיתי אותו והוא היה עם חיוך. בשנייה אחת הכול נגדע. זה אסון כבד, יש אבל עצום בקיבוץ. כולם אהבו אותו, זה נורא, נורא, נורא".
משק הותיר אחריו שני ילדים ואב, שמתגוררים בקיבוץ.

המקרה אירע אחר הצהריים. במוקד 101 של מד"א במרחב שרון התקבל דיווח על גבר שנמצא מחוסר הכרה בשטח חקלאי ליד הקיבוץ. חובשים ופרמדיקים ביצעו כאמור פעולות החייאה בגבר שנכווה בגופו. בזמן ההתחשמלות אירעה סופת ברקים ורעמים, וגשם כבד מלווה בברד ירד באזור.
הפרמדיקים עידן שינה ועומר פקר סיפרו: "הביאו אלינו את הגבר לחבירה באמצעות טרקטורון, סיפרו לנו שמצאו אותו בשטח חקלאי מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות וראינו שהוא סובל מכוויות בגופו וללא דופק ונשימה. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קריטי".