עשרות אלפי מוסלמים הגיעו הערב (יום שני) להר הבית לתפילות לילת אל-קאדר, שיימשכו עד לשעות הבוקר. עבור המוסלמים מדובר באחד הימים החשובים ביותר בתקופת הרמדאן - שכן לפי המסורת, בלילה ה-27 לחודש הרמדאן ניתנה הגרסה הראשונית של הקוראן לנביא מוחמד. עם זאת, עבור המשטרה מדובר גם ביום נפיץ במיוחד.
1 צפייה בגלריה
עשרות אלפי מאמינים במסגד אל-אקצא, הלילה ה-27 בחודש הרמדאן
עשרות אלפי מאמינים במסגד אל-אקצא, הלילה ה-27 בחודש הרמדאן
הר הבית, הערב
ל-ynet נודע כי בימים האחרונים הוחלט לצרף לכוחות המתגברים את התפילות בהר הבית גם את יחידת הימ"מ. לוחמי היחידה, שמורגלים לקחת חלק בסיכול פיגועים ומחבלים בתחומי ישראל וביהודה ושומרון, הוקפצו להר הבית לאור המתיחות הביטחונית הגדולה בתקופה האחרונה. בפיקוד המשטרה הוחלט כי הצוותים ייקחו חלק באבטחת התפילות מחשש להתממשות של תרחישים קיצוניים כמו חטיפת שוטר מאחד המסגדים, התבצרות אלימה בתוכם והפעלה של "קוד אריה" - התראה ממשית על הימצאות של מחבל במרחב. במקרים כאלה נדרשת התערבות מיידית של לוחמי הימ"מ, ולכן הם לוקחים חלק בפעילות הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי.
במסגרת ההיערכות ללילת אל-קאדר הלילה, נפרסו בצירים המובילים לעיר העתיקה אלפי שוטרים, כשהצפי הוא להגעת 150-110 אלף מתפללים. במשטרה מזהים ירידה בנפח ההסתה ברשתות החברתיות, שצברה תאוצה לפני כשבוע וחצי - אז התבצרו במסגד אל-אקצא מאות מתפרעים, שחלקם הכניסו למתחם מטענים, אבנים וזיקוקים כדי לפגוע בכוחות המשטרה.
גורם במשטרה ציין כי פעילות המשטרה דומה הלילה לפעילות המשטרה בתפילות יום השישי, אך הוסיף שבניגוד אליהן - בלילת אל-קאדר המתפללים לא מתפזרים בסיום התפילות, אלא הלילה מאופיין בכך שמתפללים מגיעים למסגד במשך שעות הלילה, מה שמגביר את המורכבות בפעילות המשטרה.