כשנה לאחר האירוע שבו על פי החשד תקף עורך דין יהודה שמעון את מפקד סיירת גולני איוב כיוף בהפגנה על מות הנער אהוביה סנדק, הוגש נגדו כעת כתב אישום.
2 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה
החשוד בתקיפה
החשוד בתקיפה, עו"ד יהודה שמעון

מחלקת התביעות במשטרה הגישה בשבוע שעבר כתב אישום נגד תושב חוות גלעד עו"ד יהודה שמעון בגין תקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור. זאת לאחר שבינואר בשנה שעברה, במסגרת ההפגנות בגין מותו של הנער אהוביה סנדק במרדף משטרתי, התעמת שמעון עם מפקד סיירת גולני, אז סגן-אלוף איוב כיוף.
על פי כתב האישום, בהפגנה שנערכה אז בכיכר הכניסה ליישוב קדומים שבשומרון חסמו בני נוער, ובהם גם בנותיו של הנאשם, את כביש 55 בשני הנתיבים. על כן הנחה מפקד יחידת סיירת גולני מג"ד כיוף את החיילים במקום לפנות את הציר ממפגינים.
2 צפייה בגלריה
מפקד סיירת גולני הותקף בהפגנה על מות אהוביה סנדק בשומרון
מפקד סיירת גולני הותקף בהפגנה על מות אהוביה סנדק בשומרון
תיעוד מהאירוע בו הותקף מפקד סיירת גולני בשומרון
(צילום: הלל מאיר, TPS)
לאחר שהמפגינים סירבו לבקשת החיילים לפנות את הציר, החיילים והמג"ד החלו לפנותם. אז, כך נטען, התקרב שמעון במהירות לעבר החיילים - דחף אותם ואת המג"ד והיכה באגרופו בסנטרו של המג"ד.
כזכור, לאחר האירוע הובאה עדותו של עו"ד שמעון לראשונה ב-ynet ובה הכחיש את המעשים ואמר כי לא תקף את מפקד הסיירת. "עמדתי בצד ועישנתי סיגריה. היו כמה חבר'ה שחסמו את הכביש, וראיתי את הקצין שלא ידעתי מיהו מרים את אחת הנערות בידיים", סיפר שמעון. עוד טען כי אחד החיילים משך את אחת הנערות באופן שפגע בה והטריד אותה מינית. "אמרתי לו 'אל תרים את הילדה ככה' והזזתי לו את היד ממנה, ואז הוא דחף אותי וקפצו עליי חמישה חיילים", סיפר אז.