בליכוד שוקלים את הסנקציות האפשריות על שרת המודיעין גילה גמליאל ועל יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, שלא תמכו באישור התקציב.
1 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין גילה גמליאל
יולי אדלשטיין גילה גמליאל
אדלשטיין וגמליאל. ייענשו?
(צילום: אבי מועלם)
במקרה של השרה גמליאל, בקואליציה חיפשו אותה החל משעות הבוקר המוקדמות, אולם לדברי גורמים בליכוד היא לא ענתה לטלפון וגם לא הגיעה להצבעה.
אדלשטיין, לעומתה, עדכן בכוונתו שלא להצביע בעד התקציב רק בשעה שההצבעה כבר החלה. "לא מלחמה - לא עכשיו", כתב בטוויטר כשהוא מתייחס לכספים הקואליציוניים שעוררו סערה. הדבר עורר זעם גדול בקואליציה ושיחות בנושא הסנקציות האפשרויות כבר החלו עם לשכת ראש הממשלה.
ההערכה היא שאף שנעדרה, נגד גמליאל לא יינקטו צעדים דרמטיים מדי. לגבי אדלשטיין, המכהן כחבר כנסת וכיו"ר ועדה, האפשרויות רחבות יותר וכוללות שלילת זמן דיבור במליאה, חסימת האפשרות להגיש הצעות חוק, ואפילו השעיה מהוועדה.

שלא כמו בכל מקרה רגיל, בקואליציית נתניהו שוקלים היטב את הסנקציות משום שמצבה של הקואליציה רעוע בזמן המלחמה ועונשים כבדים מדי לשניים - המשתייכים לאגף הוותיק והמנוסה בליכוד - ייתכן שיובילו לתוצאות לא רצויות מבחינתה.
מלבד אדלשטיין וגמליאל, לאורך התקופה האחרונה איימו להתנגד בהצבעה על התקציב גם השרים אבי דיכטר וניר ברקת, אולם לאחרונה הם עדכנו כי יצביעו בעד משום שקיבלו תקציב שביקשו - דיכטר עבור החקלאות, וברקת עבור העסקים בפריפריה הדרומית.
תקציב המדינה לשנת 2023 הוא אמנם תקציב קצר ונקודתי לשנה שכמעט מסתיימת, אולם המחאה נגדו גדולה ורבים - גם במפלגת השלטון - מרגישים חוסר נוחות בנוגע לו.
בימים האחרונים התנהל קמפיין רחב ברשתות, שגלש גם לטלפונים הניידים של הח"כים והשרים, וקרא להם להצביע זאת. זאת, יחד עם לחץ כבד שהפעילה האופוזיציה, וההתנגדות גם של המחנה הממלכתי, החברה בקואליציה.