מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, הזהיר הלילה (רביעי) את מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, שלא לאפשר לקיים מחר את אירוע הדלקת הנר השמיני של חנוכה במתחם קבר הרשב"י במירון. למתחם צפויים להגיע המונים, לרגל מעמד "זאת חנוכה" המסורתי המתקיים בו.
על פי מתווה פיקוד העורף להתגוננות האוכלוסייה האזרחית, בשל הלחימה בדרום ובצפון, ואיום טילי חיזבאללה מלבנון, נחשב המושב מירון ל"ירוק". לפי הגדרה זו מותרת במושב התקהלות של עד אלף איש בשטח פתוח, אך על פי פיקוד העורף באירוע צפויים להשתתף כ-30,000 איש.
2 צפייה בגלריה
ההילולה במירון
ההילולה במירון
מתחם קבר הרשב"י במירון בל"ג בעומר אשתקד
בפנייתו למפקד המחוז הצפוני מסביר מילוא: "לאחר בחינת המידע הנוגע לאירוע, ובין היתר מספרם הרב של האנשים האמורים להשתתף בו, מיקומו במרחב, המגבלות בעניין התקהלות, הסיכון הביטחוני הנשקף במקום, היעדר מענה מיגון תקני והמרחק הקצר מגבול לבנון – מצאתי כי קיום האירוע עלול להביא לפגיעה בחיי אדם ועל כן הוריתי על ביטולו". מילוא ציין כי בהתאם לסמכויות המוענקות לו, "משטרת ישראל תפעל בהתאם לסמכויותיה לאכיפת ההוראה ולמניעת קיום האירוע".
גורמים במחוז הצפוני הסבירו הבוקר כי הם נערכו מבעוד מועד לאירוע, פעלו לצמצם את האפשרות להגיע אליו ומקווים לשיתוף הפעולה של הציבור. המשטרה חוסמת את צירי ההגעה למושב מירון, ואת העלייה למתחם הקבר ברכבים פרטיים, כדי למנוע התקהלות. המשטרה הודיעה מחר בשעה 18:00 ייסגרו הצירים מסביב למירון, ושירות התחבורה הציבורית למירון יחודש רק ביום שישי.
2 צפייה בגלריה
 כיפת ברזל שיגרה 2 טילים באזור הגבול
 כיפת ברזל שיגרה 2 טילים באזור הגבול
יירוטים באזור מירון, בקרבת גבול לבנון
במשטרה מניחים כי בשל חסימות הדרכים וביטול התחבורה הציבורית, בה נעזרים רבים מהציבור החרדי שלא מחזיקים ברכבים, ובעיקר בשל העובדה שהמושב נמצא במרחק 10 ק"מ בלבד מגבול לבנון, לאירוע המציין את הדלקת הנר האחרון של חנוכה לא יגיעו המונים.
מדובר צה"ל נמסר: "מדיניות ההתגוננות שנקבעת על ידי פיקוד העורף מבוססת על תהליכי הערכת המצב המתמשכת מתוך רצון לייצר איזון בין הצלת החיים ושמירתם בצל המציאות הביטחונית. האירוע המדובר אינו עומד בהגבלות שהוגדרו במדיניות ההתגוננות באזור ההנחיה הרלוונטי".