יו"ר יד לבנים אלי בן שם התייחס היום (חמישי) לתקריות האלימות בבתי העלמין במהלך יום הזיכרון, ואמר בריאיון ל-ynet radio כי ידרוש "להקים ועדת בדיקה לאירועי היום הזה". הוא תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהתעקש להגיע לבית העלמין בבאר שבע, שם נרשמו תקריות אלימות רבות, ואמר כי "מאות אנשים שלא קשורים למשפחת השכול הגיעו לבית העלמין ומחאו לו כפיים באמצע הטקס. אני לא רוצה להגיד שהם הגיעו מטעמו, אבל זה אנשים שלא היו מעולם בבית הקברות הזה".
"אנשים זרים שהגיעו באוטובוסים, יש לי תמונות של זה אבל אני לא בטוח אז אני לא אגיד כלום בנושא", הוסיף בן שם. לדבריו, "משפחות שלחו לי תמונות ואמרו שהיו שם חברה צעירים עם כיפות שקראו כל מיני קריאות. באיזה טקס ממלכתי בבית קברות מוחאים כפיים או צועקים איתמר מלך ישראל? איפה נשמע דבר כזה? זה ביזוי של הנופלים ופגיעה קשה במשפחות השכולות".
2 צפייה בגלריה
 בן שם תקף: "אנשים זרים הגיעו באוטובוסים, מחאו כפיים וצעקו איתמר מלך ישראל.  התנהגות מבזה"
 בן שם תקף: "אנשים זרים הגיעו באוטובוסים, מחאו כפיים וצעקו איתמר מלך ישראל.  התנהגות מבזה"
בן שם תקף: "אנשים זרים הגיעו באוטובוסים, מחאו כפיים וצעקו איתמר מלך ישראל. התנהגות מבזה"
(צילום: AFP)
בן שם תיאר את התחושות של המשפחות השכולות ואמר כי "אנשים עמדו בתור של שעה בשמש כדי לעבור בידוק, בשום בית קברות חוץ מהיכל הזיכרון בהר הרצל לא עושים את זה. זו פגיעה במשפחות". לדבריו, "מה שהיה שם חמור מאוד. אני מתנצל בפני המשפחות השכולות שלא הצלחתי לשמור על כבודם שנרמס ברגל קשה".
יו"ר יד לבנים אמר כי "בן גביר התעקש להגיע לבאר שבע למרות שחצי שעה קודם היה טקס של המשטרה בנוכחות אלפי שוטרים, שכל שר לביטחון פנים מגיע לשם". הוא הוסיף: "זו הייתה פגיעה בכבוד הנופלים. משפחות עברו קללות ומכות שם. אנחנו נדרוש מהכנסת לעשות בדיקה מקיפה על הביזיון הזה ועל הפגיעה הקשה במשפחת השכול, והכי גרוע, בכבודם של נופלי מערכות ישראל".
2 צפייה בגלריה
יום  הזיכרון בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
יום  הזיכרון בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
העימותים בין משפחות שכולות בבית העלמין הצבאי בבאר שבע
(צילום: AFP)
בן שם האשים את האחראי על שיבוצי השרים בבתי העלמין, ואמר כי "הממשלה או מי מטעמה שעשה את השיבוצים לא חשב וכשל כישלון חרוץ. אנחנו פנינו למזכיר הממשלה שנשב יחד על השיבוצים, כי אנחנו מכירים את הבעיות בשטח, אך הוא לא נענה לפניות שלנו".
מצד שני, יו"ר יד לבנים שיבח את פועלם של פוליטיקאים אחרים, שבעקבות פניות ממשפחות שכולות ביקורו את הגעתם לכמה מבתי העלמין הצבאיים: "ראינו גדלות רוח של הרבה שרים וחברי כנסת שהורידו את עצמם למען היום הזה. אהבתי את האמירה שלהם שאם משפחה שכולה אחת אפילו תיפגע הם יורדים".