רכבת ישראל עדכנה הבוקר (שני) כי "בשל תקלה ברשת החשמל הרכבתית ולצורך תיקונה" הופסקה תנועת הרכבות בין חדריה לנתניה בשני הכיוונים. כמו כן, נרשמים שינויים ועיכובים בתנועת הרכבות בקו שבין אשקלון לתל אביב בשל קצר בחשמל בין תחנות תל אביב ההגנה לראשון לציון משה דיין. בפתח הכתבה: תיעוד מפיצוץ בתחנת וולפסון בחולון, שנגרם כתוצאה מקצר חשמלי.
ברכבת ישראל המליצו לנוסעים "להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית", ומסרו כי "צוותי הרכבת פועלים לתיקון התקלה והחזרת התנועה לסדרה בהקדם".
ל-ynet נודע כי הסיבה לעצירת הרכבות בין נתניה לחדרה הינה התנתקות של כבל חשמל מעמודי החשמול באזור כפר ויתקין מוקדם בבוקר. לצורך תיקון התקלה רכבות שמגיעות מדרום יסיימו את נסיעתן בנתניה ורכבות מצפון בתחנת חדרה מערב.
2 צפייה בגלריה
שיבושים ברכבת ישראל. "תקלה ברשת החשמל"
שיבושים ברכבת ישראל. "תקלה ברשת החשמל"
שיבושים ברכבת ישראל. "תקלה ברשת החשמל"
(צילום: ירון ברנר)
זה המקרה השני תוך שבוע שבו מתנתק כבל חשמל מהמערכת וכמו במקרה האחרון מדובר בכבל עליון שמוליך חשמל למערכת ולא בכבל שעימו באה הרכבת במגע בכדי לקבל חשמל. כזכור, בחודשים האחרונים סבלה הרכבת ממספר מקרים בהם כבלים הקשורים למערך החישמול יצאו מעמדתם, בשלושה מהמקרים הכבלים אף פגעו בקרונות רכבת נוסעת וגרמו לעצירת ועצירת הפעילות בקו עד לתיקון התקלה.
בימים אלו עורכת הרכבת בדיקה בכל הקשור לרכיבים המחזיקים את הכבלים במקומם. התקלה אותה מנסים לאתר ברכבת היא תקלה ברכיב שמחזיק את הכבל שמזרים חשמל למערכת ולא בכבל המחובר לרכבות עצמן ומזרים אליהן חשמל. לנוכח המקרים הורה מנכ"ל הרכבת המתפטר, מיכה מייקסנר, לבדוק את כל המערכת במקביל להמשך עבודות החשמול. זאת לאחר שהתגלה כי רוב המרכיבים שהתנתקו במקומות שונים בארץ הם מאותה סדרת ייצור משנת 2017. כעת, לאחר שבדקו את רוב מסילות הארץ, ברכבת מתמקדים באזור השרון, היכן שקרתה התקלה הבוקר.
אורן מלמד (50) מבנימינה שהיה אמור להגיע לתל אביב, שם נמצא מקום עבודתו, סיפר ל-ynet: "הגעתי לתחנה לקחת את הרכבת של 05:26, אבל עצרו אותנו כבר בכניסה לתחנה ואמרו שאין רכבות דרומה. הכניסו רק את מי שממשיך מכאן צפונה. הם אמרו ש'יש בעיה בכבל חשמל' וכרגע אני פה עם עשרות נוספים, מחכה לשאטל".
"נראה מתי הוא יגיע והאם לפני אוטובוס בקו רגיל. זה נורא מתסכל אני רוצה להגיע מוקדם בכדי לחזור מוקדם הביתה לקחת את הילדות לחוגים".
רון שוורץ, תושב קריית מוצקין, הגיע לתחנה לקראת הרכבת של 05:32 למודיעין, אלא שגם לו וליתר הנוסעים בתחנה הודיעו שכל הרכבות יסיימו את דרכן בחדרה מערב, בשל תקלת חשמול. "כולנו כאן נתקענו, אני עובד במרכז ונוסע בוקר-בוקר. זה מאוד מתסכל, אני מנסה להשיג אוטובוס כי אין קו ישיר בין מרכזית המפרץ לתל אביב כל היום משתנה וזה מאוד מתסכל".
2 צפייה בגלריה
עומסים ברכבת בגלל פיצוץ שהתרחש מכבל חשמל
עומסים ברכבת בגלל פיצוץ שהתרחש מכבל חשמל
העומס בתחנת חוף הכרמל
( צילום: אלכס מרשלסקי)
אלכס מרשלסקי מחיפה ניסה לעלות על רכבת לתל אביב מתחנת חוף הכרמל. הוא סיפר ל-ynet כי כשראה את התור לאוטובוס - החליט לשוב לביתו ולעבוד מהבית. ״קמתי בבוקר, נסעתי לחוף הכרמל, אני רואה תור ענק וכאוס. פשוט הסתובבתי וחזרתי לעבוד מהבית", אמר מרשלסקי.
הוא הוסיף: "אני לא הסיפור כאן, אני אסתדר, אבל יש שם אנשים שרוצים להגיע לנתב״ג, אנשים עם ילדים שתכננו להגיע למרכז ולהם זה מסובך יותר. לפני שעזבתי ראיתי את התור הענק לאוטובוסים, ונהגי מוניות שקפצו על המציאה הגיעו לתחנה ומבקשים 400 שקל לנסיעות למרכז.
"המצב הזב מעצבן מאוד, אתה מתכנן להגיע לעבודה וצריך לשנות את כל היום שלך. זו מדינת עולם שלישית בתחום התחבורה הציבורית. הצפון ממש מנותק כרגע מהמרכז מבחינה רכבתית ולנסוע באוטובוס זה לא נורמלי, זה ייקח לי שלוש שעות".