אלימות חריגה כלפי חבר כנסת: ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הותקף הבוקר (יום שני) בסמוך לביתו בירושלים. על פי החשד, שני בני אדם ניסו לגזוז את זקנו - ונמלטו מהמקום.
מהחקירה הראשונית עולה כי שני אלמונים רכובים על אופנוע הגיעו אל סמוך לביתו של פרוש. אחד מהם שאל אותו: "אתה פרוש?". חבר הכנסת ענה בחיוב, ואז אותו אלמוני התנפל עליו וניסה לגזוז את זקנו. חבר הכנסת לא נזקק לטיפול רפואי. כוחות המשטרה הגיעו לביתו של פרוש ופתחו בחקירה. הם החלו בסריקות אחר החשודים ולקחו מהמקום מצלמות אבטחה, אך עד כה איש לא נעצר.
גורמים פוליטיים חרדים מעריכים שהתקיפה בוצעה במחאה על עבודות הרכבת הקלה בכביש בר אילן, שהפלגים החרדיים הקיצוניים מתנגדים להן. הקנאים לא משתתפים בבחירות ולא מיוצגים בכנסת בשל האידיאולוגיה האנטי-ציונית שלהם, אבל בעימות דתי מול השלטונות הם נוהגים לסמן את פרוש כמטרה, מאחר שהוא נחשב לקרוב אליהם ולכן האכזבה ממנו גדולה.
ח"כ פרוש משתייך לקבוצת החצרות החסידיות המכונות "ירושלמים", ובין האדמו"רים והקהילות שהוא מייצג במסגרת סיעת "שלומי אמונים" ביהדות התורה יש גם כמה הקרובים אידיאולוגית לחוגי "העדה החרדית" האנטי ציונית.

3 צפייה בגלריה
חוקי המשטרה עוזבים את הבית של פורוש לאחר האירוע
חוקי המשטרה עוזבים את הבית של פורוש לאחר האירוע
חוקרי המשטרה מחוץ לבית פרוש
(צילום: חיים גולדיטש )
3 צפייה בגלריה
ביתו של ח"כ מאיר פורוש
ביתו של ח"כ מאיר פורוש
ביתו של חבר הכנסת
(צילום: חיים גולדיטש )
3 צפייה בגלריה
מאיר פרוש
מאיר פרוש
פרוש בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שכנו של פרוש סיפר כי עם הגעתו לסליחות בבית הכנסת הבוקר, אמר להם פרוש כי הוא הותקף בדרכו למקום. "גם כשאני יצאתי לתפילה ראיתי בחור שהסתובב ברחוב על קורקינט וקסדה על הראש, ונראה בלבוש חרדי. הוא נסע הלוך ושוב ברחוב ליד הבית בצורה מחשידה וחיכה על הספסל הסמוך המון זמן. ליוויתי את פרוש הביתה כי הוא פחד אחרי התפילה לחזור לבד".
יו"ר הכנסת מיקי לוי שוחח עם פרוש לאחר שהותקף: "אני מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פרוש. שוחחתי איתו לשאול לשלומו ולקבל פרטים באשר לאירוע. לאחר מכן שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים. דנתי איתו בדרכים לתפוס את התוקפים והודיתי לו על הנחישות והרצינות שבה המשטרה תופסת את האירוע החמור. תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה".
יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני שוחח עם ח"כ פרוש בעקבות התקיפה וקרא למשטרת ישראל לשים ידה על הפושעים.
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר כי גם הוא שוחח עם פרוש ודרש בשלומו: "אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים למעשה האלים והמסוכן הזה". ח"כ יעקב ליצמן הגיב לתקיפת חברו למפלגה: "אני מזועזע מתקיפתו האלימה של ח"כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאוים בשל כל סיבה שהיא".
ח"כ יעקב שוחח עם ח"כ פרוש ואמר "מדובר בחציית קו אדום מסוכנת. לא יעלה על הדעת שאנשי דלא מעלי יתקפו אנשי ציבור, על המשטרה למצות את הדין עד תום עם התוקפים האלימים". ח"כ אורי מקלב: "אנחנו מזועזעים ומוקעים את התקיפה האלימה. ח"כ הרב מאיר פרוש אינו אדם פרטי אלא מייצג את הציבור והותקף כאדם ציבורי בגלל פעילותו הציבורית. אנחנו מחזקים את ידו בהמשך פעילותו הציבורית".
נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם".
השתתפו בהכנת הכתבה: איתמר אייכנר