שר הביטחון יואב גלנט חושף היום (שני) תמונות של שדה תעופה איראני למטרות טרור - 20 ק"מ בלבד מישראל, בקלעת ג'אבור שבדרום לבנון. "אפשר לראות בתמונות את דגל איראן, שמתנוסס על מסלולי הטיסה מהם מתכנן משטר האייתולות לפעול נגד אזרחי ישראל", אמר גלנט כשהראה את התמונות לקהל בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן.
"ובמילים אחרות: האדמה - לבנונית, השליטה - איראנית, היעד - ישראל", הוסיף גלנט. לפי גורם לא-ישראלי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, שדה התעופה יכול להכיל מל"טים גדולים - חלקם עם כלי נשק הבנויים מתרשים איראני. הוא אמר כי מל"טים ששוגרו מהאתר יכולים לשמש לפעילות מבצעית פנימית וחיצונית כאחד.
בנאומו, גלנט שלח מסר מאיים ללבנון: "אם נגיע להתנגשות, לא נהסס להפעיל את עוצמתו הקטלנית של צה"ל - חיזבאללה ולבנון ישלמו מחירים כבדים וכואבים". בנאומו הוא גם הביע התנגדות למתווה חד-צדדי לריכוך המהפכה המשפטית ואמר כי "שינויים מרכזיים עושים רק בהסכמה רחבה".
6 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
דגל איראן וחיזבאללה. השדה במרחק 20 ק"מ מישראל
( צילום: דוברות שר הביטחון)
6 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
שר הביטחון יואב גלנט מציג בסיסים של איראן בכנס ICT
"ממסלולי הטיסה האלה מתכנן משטר האייתולות לפעול נגדנו"
"איראן היא כיום האיום המשמעותי ביותר על מדינת ישראל, על היציבות האזורית ועל הסדר העולמי", ציין שר הביטחון, שהוסיף כי "היא חותרת להגעה ליכולת גרעינית צבאית וקרובה לכך יותר מתמיד. בחסות השינויים במזרח התיכון, איראן מנהלת תהליך השתלטות גאוגרפי ואידיאולוגי על מדינות האזור, מקדמת פיגועי טרור חובקי עולם, ומנסה לפורר את המדינות הקיימות".
לדבריו, "היעד האיראני הוא ליצור מלחמת התשה כנגד ישראל, בכל גבולותיה, ובמקביל להמשיך ולפתח נשק גרעיני ולהצטייד בו. המאמצים האלה נוגעים בכל אחת מהמדינות סביבנו: בלבנון ההתגרויות החוזרות מצד חיזבאללה בגבול הצפון, הן מעשה יהיר ומסוכן של חיזבאללה, בעידוד איראני. נסראללה כנראה שכח מה הם יחסי הכוחות האמיתיים בין ישראל לבין חיזבאללה".
הוא שלח מסר מאיים למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "הוא מבקש לצייר את עצמו כ'מגן לבנון', אבל למעשה הוא מחזיק בלבנון ובאזרחיה כבני ערובה לקידום האינטרסים האיראניים והשיעיים. אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב לבנון'".
6 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בכנס ה-ICT
שר הביטחון יואב גלנט בכנס ה-ICT
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
נסראללה בנאום מרחוק, בעצרת בדרום ביירות
נסראללה בנאום מרחוק, בעצרת בדרום ביירות
"אם יעשה טעות, יהפוך ל'מחריב' לבנון"
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
הוא טען כי איראן לא מסתפקת בלבנון. "גם בסוריה נמשך המאמץ האיראני להקמת צבא מיליציוני. מדינת ישראל, באמצעות מערכת הביטחון, לא תאפשר הקמת חיזבאללה 2 ברמת הגולן הסורית. בעזה: ארגוני הטרור הפלסטיניים חמאס והג'יהאד האיסלאמי הולכים והופכים לגורמים בשירות ציר הרשע האיראני. איראן היא ספק הכסף, הידע וההכוונה לטרור העזתי".
לדבריו, גם בגבול עיראק-ירדן פועלת איראן. "לאחרונה מתקיים מאמץ איראני לערער את גבולה המזרחי של ירדן באמצעות מיליציות שיעיות אשר פועלות ומתבססות בעיראק, בשליטה איראנית. היעד הסופי הוא - יצירת חזית נוספת מול ישראל, בגבול ירדן, הגבול הארוך מאילת ועד הכנרת. גם מאחורי גל הטרור שפוקד את יהודה ושומרון עומדת איראן: מימון, אמצעי לחימה והכוונה, והמטרה זריעת הרס וטרור כנגד מדינת ישראל ואזרחיה. כשר הביטחון אני קובע כי למדינת ישראל יש את העוצמה ויש את היכולת להגן על עצמה בכוחות עצמה ולמנוע מאיראן או מכל אויב אחר לממש את מזימותיו".

"המשך המאבק מסכן את צה"ל"

עם זאת הוא ציין כי מה שמקשה על כך הוא דווקא המשבר הפנימי - והעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו שמעלה בימים האחרונים את האפשרות להציג מתווה ריכוך חד-צדדי למהפכה המשפטית. "הגנה על מדינת ישראל והבטחת עתיד העם היהודי מחייבים אותנו לפעול ביום פקודה כאגרוף אחד להגנה על ביתנו ולגביית מחיר כבד מאויבנו. צריך לאחד שורות ולהיות מסוגלים לשאת יחד באתגרי המוכנות, באוויר בים וביבשה", אמר.
6 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
מסר לנתניהו, שחותר לריכוך חד-צדדי. "שינויים מרכזיים - רק בהסכמה רחבה"
(צילום: חיים גולדברג)
הוא המשיך: "בשנה האחרונה, אנו מתמודדים עם שסע הולך ומעמיק בחברה הישראלית סביב האיזון בין הרשויות. המחיר עלול להיות כבד, כבד מדי בהקשרי הביטחון הלאומי ולכן שינויים מרכזיים עושים בהסכמה רחבה. כמי שעומד בראש מערכת הביטחון אני קובע כאן שהמשך המאבק הפנימי בין זרמים ניצים במדינת ישראל מחלחל אל תוך צה"ל ואל תוך ארגוני הביטחון האחרים וגובה מחיר אשר צה"ל ומערכת הביטחון אינם יכולים לשאת בו".
גלנט הבהיר כי הוא אינו מחפש אשמים למשבר: "איני עוסק בשאלה מי התחיל או מי צודק. אני שב ואומר כי המשך המאבק הפנימי מסכן את החוסן הלאומי, את צבא הגנה לישראל ואת היכולת שלנו להקנות ביטחון למדינת ישראל והגנה לאזרחיה".
שר הביטחון הוסיף כי "נוכח האתגרים הגדולים הניצבים לפתחנו ובראשם האיומים הביטחוניים, שעלולים להפוך גם לאיומים קיומיים עלינו לומר לעצמנו באופן ברור מוטלת עלינו חובה לחזור ולעסוק בעיקר. ביטחון, נורמליזציה עם שכנותינו, כלכלה משגשגת שתתן יציבות והשלטת חוק וסדר, כל אלו קודמים לכל מאמץ לאומי אחר והם חשובים ממנו. זו העדיפות, זו הקדימות וכל השאר נכון שיחכה לעיתוי ולאופן המתאים".