נהג אוטובוס בקו 133 של חברת אלקטרה אפיקים, שנסע הבוקר (שני) מגבעת זאב לירושלים, לא נתן לעובדה שהוא מסיע עשרות אנשים להפריע לו בשגרת יומו.
במהלך נסיעה נצפה הנהג, וצולם על ידי נוסע באוטובוס, בזמן שהוא אוכל יוגורט, מדבר בסלולרי כשהוא צמוד לאוזנו עם יד אחת על ההגה וגם שולח הודעות תוך כדי נהיגה.
מ', נוסע קבוע בקו שהעביר את הסרטון לעמותת אור ירוק, סיפר כי התנהלות זו של נהג זה היא עניין שבשגרה. "בכל בוקר הנהג הזה עסוק בכל כך הרבה דברים במהלך הנהיגה. הוא אוכל יוגורט עם כפית בזמן שהוא נוהג ולא אוחז בהגה. הוא מדבר בפלאפון בזמן נהיגה, קורא וכותב הודעות ולא מרוכז בכביש".
1 צפייה בגלריה
במהלך נסיעה: נהג אוטובוס מדבר בטלפון, אוכל ומסמס
במהלך נסיעה: נהג אוטובוס מדבר בטלפון, אוכל ומסמס
מסמס בזמן נהיגה באוטובוס
(צילום: אור ירוק )
לדבריו, הוא העיר לנהג על התנהגותו, אך ספג ממנו קללות והפסיק. "התלוננתי עליו לחברת אלקטרה אפיקים אבל הם לא עשו דבר. הצעתי לשלוח להם את הסרטונים אבל הם לא רצו. הקו הזה עובר בשכונות שיש בהם ריבוי של כלי רכב והולכי רגל ואני מפחד מאוד שתתרחש תאונה. לצערי לא תהיה לי ברירה ואצטרך לעבור מנסיעה באוטובוס לנסיעה ברכב הפרטי שלי כי אני חושש מאוד", סיפר מ'.
יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, טען כי התיעודים הללו של נהגי תחבורה ציבורית עסוקים בפלאפון בזמן נהיגה או בדברים אחרים, הפכו למשהו שגרתי. "ציבור הנוסעים חושש מאוד ומרגיש לא בטוח כשהנהג שאחוז בהגה לא מרוכז בכביש. במקום שהנהג יהווה דוגמה לשאר הנהגים בכביש הוא מסכן את עשרות הנוסעים שנמצאים איתו ברכב, וכמו כן גם את שאר משתמשי הדרך. הסכנה היא שחוסר תשומת הלב שלו עלול לגרום לתאונה רבת נפגעים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להפסיק להישאר אדישים לתופעה המסוכנת הזאת ולכן יש לחייב את חברות האוטובוסים להתקין מערכות בטיחות שימנעו מהנהגים לעשות שימוש בפלאפון תוך כדי נהיגה. ככל שנצליח לייצר סביבת נהיגה סטרילית ובטוחה יותר נוכל לצמצם את תאונות הדרכים, להגביר את תחושת הביטחון של הנוסעים ולהעביר נוסעים רבים משימוש ברכב הפרטי לשימוש באוטובוסים".
מחברת אלקטרה אפיקים נמסר: "עם קבלת הסרטונים, הנהלת החברה איתרה מיד את הנהג המצולם אשר זומן לבירור משמעתי חמור בפני מנהל הסניף שלו. בשלב זה, הנהג הושעה מיד מעבודתו. החברה רואה בחומרה את התנהגות הנהג ואינה מקלה ראש בנעשה".