4 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה בחיפה
מצעד הגאווה בחיפה
(צילום: אסף מגל)
תושבים ברחוב ברל כצנלסון בשכונת נווה שאנן בחיפה, נדהמו לגלות אתמול (יום ג') בתיבות הדואר שלהם חוברת עם דברי הסתה נגד הקהילה הלהט"בית. ר' ובן זוגה ל', שמתגוררים ברחוב, סיפרו כי "כשפתחנו את החוברת והתחלנו לקרוא, הבנו במה מדובר ודיווחנו על כך למשטרה. הגיעה שוטרת שבדקה וראתה שחילקו את זה גם בבניינים אחרים".
החוברת, עם כ-30 עמודים, הודפסה עם הכותרת "שנים עשר שיקולים של הציבור הדתי לגבי אג'נדת הלהט"ב". בפתח החוברת נכתב כי "אחד הנושאים הטעונים והשנויים במחלוקת ביותר בעולמנו היום הוא הקרב על הענקת לגיטימציה לאג'נדת קהילת הלהט"ב בחברה, שבעבר הייתה מחוץ לחוק".
4 צפייה בגלריה
חוברת הסתה נגד להט"ב שחולקה בתיבות דואר בחיפה
חוברת הסתה נגד להט"ב שחולקה בתיבות דואר בחיפה
חוברת הסתה נגד להט"ב שחולקה בתיבות דואר בחיפה
עוד נכתב כי "נכון למרץ 2023, 67 מדינות עדיין מפלילות פעילות הומוסקסואלית כמעשה פשע ו-11 מדינות ממשיכות לגזור עליה עונש מוות. בשנת 1988, תחת התנגדות רבה, בית המשפט העליון בישראל ביטל את הפללת ההומוסקסואליות. בשנים האחרונות, פעילות זו זכתה לתמיכה חוקית, לחסות, קידום, קבלת לגיטימציה, פרסום ואף לשדולה מטעמה בכנסת. בתי ספר רבים נדרשים להחדיר לילדים תעמולה להט"בית בידי פעילי התנועה. רבים החלו לתמוה האם הומוסקסואליות היא עניין של בחירה אישית, תוצאה של השפעה או סממן לחברה מתקדמת.
"סמואל איגרה, בספרו 'הפריצות הלאומית של גרמניה' (הומוסקסואליות)", נכתב, "מתעד את עלייתה של התרבות הלה"טבית שהכינה את הקרקע לשגשוג הנאציזם. הוא מצטט מהנציב הנס פון-טרסקו, ראש תחנה מיוחדת של המחלקה הפלילית במשטרת ברלין בשנים 1919-1905, שפרסם את הדברים הבאים בזיכרונותיו: 'קבוצות הומוסקסואליות נמצאות בעלייה מתמדת בעשורים האחרונים, במיוחד בערים הגדולות. נכון לעכשיו, בברלין ישנם ככל הנראה יותר מ-100 אלף אנשים המכורים לנוהג הזה. זכויות הומוסקסואלים הפכו לראשונה למיינסטרים בגרמניה בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20 וקודמו על ידי האגודה לזכויות אדם שאחד מחבריה היה ארנסט רוהם, הידוע לשמצה, ראש פלוגת המסתערבים הנאצית. רוהם היה חברו הקרוב ומקדמו של אדולף היטלר'".
עוד נכתב: "לייבלי ואברמס מתעדים בספרם שכותרתו: 'צלב הקרס הוורוד' כי 'הומוסקסואליות הייתה מושרשת בהקמת המפלגה הנאצית, ותפקידי מנהיגות הוענקו לאלה שקיימו מנהגים הומוסקסואליים'". בהמשך נכתב כי "רבים הטילו את האשמה על אלוהים שאפשר לזוועות השואה להתממש. עם זאת, העובדות מראות שלפני 1933, פעילות הומוסקסואלית הייתה בלתי חוקית בגרמניה. לאחר ההשתלטות הנאצית, החוקים הללו שונו. נאמר בעבר שאם החוקים הללו היו נאכפים בגרמניה, השואה לא הייתה מתרחשת".
בהמשך נכתב כי "מעשה סדום, מונח נרדף להומוסקסואליות, מיוחס לעיר העתיקה סדום שליד ים המלח, הידועה לשמצה בנוהג הזה. אין עדות לתרבות אחרת שהנלהבות לנוהג הזה הייתה כה מושרשת ביסודותיה. מעשי סדום היו אמנם גם בתרבויות רבות אחרות, אך הם הבשילו לחטא שהביא חורבן טוטאלי על החברה מבפנים כשנהיו נוהג פומבי וקיבלו לגיטימציה נלהבת מההנהגה".
4 צפייה בגלריה
חוברת הסתה נגד להט"ב שחולקה בתיבות דואר בחיפה
חוברת הסתה נגד להט"ב שחולקה בתיבות דואר בחיפה
חוברת הסתה נגד להט"ב שחולקה בתיבות דואר בחיפה
ר' סיפרה כי "קראנו והיינו מיואשים מהתוכן. זה שוק. בשכונה שלנו מתגוררים דתיים וחילונים בשכנות טובה. יכולים גם להיות שכנים שהם מקהילת הלהט"ב, והם יכולים לחוש מאוימים. אם הייתי שייכת לקהילה, כך הייתי מרגישה".
ל' אמר כי "בחיפה יש דו קיום מצוין. אין לנו בעיות. השכנים הדתיים שלנו מזמינים אותנו לפעמים לארוחות שישי. יש אווירה מצוינת. יכול להיות שמי שעשה זאת זו בכלל איזו כנופיה מעיר אחרת שבאה והשאירה את החוברות האלו. בנווה שאנן יש רחובות שהם יותר דתיים. הרחוב שלנו נחשב ליותר דתי, יש בו שלושה בתי כנסת. הדמוגרפיה פה היא בעיקר דתית, ולכן נראה שמי ששם את החוברות האלה, שם את זה אצל הדתיים".
גיא יגור, חבר הקהילה הגאה ותושב חיפה, אמר כי "כשראיתי שחולקו החוברות, נפגעתי מאוד. אני תושב העיר, שכן שלהם, ועדיין מוצאים לנכון להשפיל ולפגוע בי ככה. בחודשים האחרונים אנחנו רואים עלייה מטורפת בלהט"בופוביה בארץ, עכשיו זה הגיע גם אלינו לחיפה ושבר שיא חדש גם בעירנו שבדרך כלל מקבלת ומכילה. אנחנו קהילה חיפאית גדולה שרובה מורכבת מאנשים ליברלים שמקבלים כל אדם. חבל לי שאנשים כאלה מנסים לשנות את האהבה, הקבלה וההכלה אליה הגענו בעיר".
האגודה למען הלהט"ב הגישה תלונה במשטרה בגין הסתה לרצח. מנכ"ל האגודה, רן שלהבי, אמר כי "זו התרת דם והסתה פרועה שחצתה כל גבול. בכל יום אנחנו עדים למקרים להט"בופוביים נוספים ונראה שרוח המפקד הנושבת מגורמים הקיצוניים בממשלה מחלחלת אל השטח יותר מתמיד. מול השנאה והלהט"בופוביה נעמוד ביחד, נמשיך להאיר את אור הגאווה והסובלנות ולא נאפשר לחושך להשתלט על ישראל. אני קורא לראש העיר חיפה עינת קליש רותם לגנות את פשע השנאה המזעזע ולמשטרת ישראל לחקור ולמצות את הדין המלא עם המסיתים".
אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים ומועמד לראשות העיר חיפה מטעם כחול לבן, מסר כי "יש פה דפוס מכוער ומפחיד שחוזר על עצמו. ראש העיר נתנה לגיטימציה לגורמים חרדים שבזכותם היא נבחרה ועכשיו זה בא לידי ביטוי בצורה הכי בוטה ומסוכנת. זה זר לעיר הכרמל שמאופיינת ב'חיה ותן לחיות'. דרשתי ממשטרת חיפה לחקור ולמצות את הדין עם מפיצי השנאה".
מהמשטרה נמסר: "בתחנת חיפה הוגשה תלונה בגין הפצת חוברות ברחוב באחת משכונות העיר אשר לכאורה פוגעות בקהילת הלהט"ב. הנושא בבדיקה וככל שתעלה עבירה פלילית, הנושא ייחקר בהתאם".