הבית הלבן הגיב הערב (יום ב') בחריפות לדבריו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שתקף אתמול את הקהילה היהודית בארה"ב - וטען כי היא אינה מעריכה מספיק את שעשה עבור ישראל. בבית הלבן כינו את דבריו של טראמפ "אנטישמיים" ו"מגעילים".
דוברת הבית הלבן, קרין ז'אן-פייר, אמרה כי "התבטאויותיו של טראמפ היו אנטישמיות ומעליבות - כלפי יהודים וגם כלפי בעלי הברית הישראלים שלנו". ז'אן-פייר ציינה כי במשך שנים טראמפ מזדהה עם גורמים קיצוניים ואנטישמיים. "אנחנו צריכים לעקור את האנטישמיות מהשורש בכל מקום. היא מרימה את ראשה המכוער, אנחנו צריכים להפסיק את זה". בנוגע לישראל אמרה ז'אן-פייר כי יחסי המדינות הדוקים, והן חולקות ערכים ואינטרסים משותפים. "דונלד טראמפ לא מבין גם את זה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: AP, רויטרס)
בפוסט שפרסם ביום שישי ברשת החברתית Truth Social, שהקים לאחר שנחסם לצמיתות בטוויטר, טען טראמפ כי "באופן מפתיע, האוונגליסטים הנפלאים שלנו מכירים תודה הרבה יותר מיהודים, בעיקר אלה המתגוררים בארה"ב".
טראמפ כתב כי "אף נשיא לא עשה יותר ממני עבור ישראל, שיעור שביעות הרצון ממני היה הגבוה בעולם. היהודים בישראל - זה סיפור אחר לגמרי. יכולתי להיות ראש ממשלת ישראל בקלות", וטען שיהודי ארה"ב צריכים "להתאפס על עצמם" ולהעריך את מה שיש להם בישראל "לפני שיהיה מאוחר מדי".
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ יהודים יהודי ארה"ב ארצות הברית
דונלד טראמפ יהודים יהודי ארה"ב ארצות הברית
(מתוך טוויטר )
זוהי לא הפעם הראשונה שטראמפ יצא נגד היהודים באמריקה. עוד לפני ההפסד לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות התלונן הנשיא לשעבר בכמה הזדמנויות על התמיכה המועטה שזכה לה בקרב הקהילה היהודית. "ראיתי איזה סקר שלפיו בבחירות הקודמות קיבלתי 25% מהקול היהודי", אמר בעבר בברכה למנהיגים יהודים לרגל ראש השנה. "יש לי חתן ובת יהודים, יש לי נכדים יפהפיים שהם יהודים. אבל מדהים אותי שזה נראה כמעט כמו הצבעה אוטומטית לדמוקרטים".
שנה קודם לכן טען הנשיא לשעבר כי "כל יהודי שמצביע לדמוקרטי - אני חושב שזה מראה על היעדר מוחלט של ידע או על חוסר נאמנות גדול".