המחבל שדרס הבוקר (ג') לוחמת צה"ל כבת 20, שנפגעה באורח קשה בפיגוע בכביש 60 סמוך ליישוב כוכב יעקב בבנימין, החזיק בהיתר עבודה, ועבד לפני כחודש ב"רמי לוי" בבנימין. המחבל, ראמי אבו-עלי בן ה-45, אף היה חמוש בסכין. בהמשך מצבה של הלוחמת השתפר, ומוגדר כעת בינוני.
רס"מ דיוויד יואל ורס"מ מנשה נפתלי, השוטרים שחתרו למגע ונטרלו את המחבל, סיפרו: "הבחנו ברכב שנוסע בפראות, ותוך כדי שמענו דיווחים בקשר על פיגוע. הבנו שמדובר ברכב של המחבל. בפרסה עצרנו את הניידת, פרקנו, ביצענו ירי לעברו, והוא המשיך בבריחה לכיוון גבעת אסף. נסענו אחריו, תוך שהוא מסכן את משתמשי הדרך, ובאזור מחסום פוקוס התקרבנו אליו".
יואל סיפר כי רס"מ נפתלי הוציא את פלג גופו העליון מהניידת וביצע ירי מדויק לעבר הרכב. "המחבל התנגש במעקה בטיחות. יצאנו מהניידת, חתרנו למגע, ושברנו את חלון רכבו של המחבל כדי לוודא שהוא אכן מנוטרל ולא מהווה שום סכנה", אמר.
קצין מג"ב רפ"ק שמואל דומן, שמשרת כמפקד פלוגה בגדוד הכשרת הלוחמים, הגיע ראשון לזירה יחד עם קצין נוסף, פקד מתן ברינדר. כשזיהה את הלוחמת הפצועה, התקשר מיד למד"א, תוך שהזעיק את כוחות מג"ב והמשטרה. בהקלטת שיחתו למד"א הוא נשמע אומר: "דחוף לפה מד"א, דחוף. הרכב ברח, זה פיגוע דריסה. היא מדממת בראש ובהכרה. תביאו לפה ניידת זריז".

2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדריסה בבנימין
זירת אירוע הדריסה בבנימין
השוטרים שנטרלו את המחבל ורכבו לאחר שחוסל, הבוקר
(צילום: גיל יוחנן)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי שוחח עם שני השוטרים שנטרלו את המחבל ושיבח את פעילותם. "עשיתם פעילות מצוינת, הזיהוי הראשוני שלכם על רכב חשוד עוד לפני שידעתם על האירוע ואחר כך הקישור לאירוע עצמו ובמבחן התוצאה מחבל הרוג - זה מה שאני רוצה לראות", אמר שבתאי לשוטרים במה שנראה כקריצה למיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.
המפכ"ל אמר עוד: "אני רוצה להביע את הערכתי לשוטרים על חתירה למגע, דבקות במשימה, על מקצועיות שבסופו של דבר חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע, זה מה שאנחנו מצפים מהשוטרים שלנו. השוטרים פעלו כמצופה וכנדרש משוטרים במשטרת ישראל".
בן גביר קרא למפכ"ל שבתאי להעניק צל"שים לשוטרים שחיסלו את המחבל. "מדובר בשוטרים גיבורים שביצעו מרדף בקור רוח אחר המחבל ולא נרתעו גם כשהמחבל המשיך בנסיעה פרועה וסיכן את חייהם. אני קורא למפכ"ל להעניק לשוטרים עוד הערב צל"שים על חיסול המחבל".


האירוע החל סמוך לשעה 10:30. אבו-עלי, אב לחמישה מהכפר הפלסטיני ביתוניא שנמצא דרומית-מערבית לרמאללה, הבחין בלוחמת מגדוד תבור של פיקוד העורף סמוך לתחנת הדלק במעלה מכמש. הוא האיץ לעברה, דרס אותה, וגרר אותה על רכבו במשך עוד כמה מטרים עד שנפלה. הוא נמלט לכיוון היישוב עופרה, שם זיהה מחסום משטרתי, שנפרס לאחר קבלת הדיווח על האירוע.
המחבל עשה פרסה עם רכבו, ונמלט לכיוון גבעת אסף. השוטרים החלו לדלוק אחריו, תוך שירו על גלגלי רכבו, ובסיומו של המרדף הצליחו לירות בו באמצע כביש סואן ולחסל אותו. בתיעוד נשמעות יריות הנטרול, ואחד השוטרים נראה מנסה לנפץ את שמשת הרכב החשוד, שנתקע במעקה בתום המרדף.
פרמדיק מד"א שמוליק דיויד שהגיע לזירה סיפר: "הגענו במהירות למקום, הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לכיכר כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בראשה ובפלג גופה העליון. סיפרו לנו שרכב פגע בה וברח. העלנו אותה במהירות לאמבולנס תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן טיפול תרופתי לכאב ופינינו אותה לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ, שפינה אותה לבית החולים כשמצבה קשה ויציב".

2 צפייה בגלריה
מפת הפיגוע
מפת הפיגוע
מיקום הפיגוע בבנימין
קצין הביטחון של המועצה האזורית בנימין מני בלונדר אמר כי הפיגוע "התחיל בדריסה בתחנת הדלק. הדורס המשיך דרך הכיכר, עלה למעלה וגרר את הפצועה. הוא המשיך לכיוון מחסום פוקוס. שוטרים שהיו באזור קיבלו את הדיווח, זיהו את הרכב, פתחו לעברו באש וחיסלו אותו".
דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, אמר כי הדריסה "היא תגובה טבעית לפשעי הכיבוש, כשהאחרון שבהם הוא רצח שני האחים ג'וואד ודאפר רימאווי. ההתנגדות מוכנה להגן על עמנו, והצעירים המהפכנים שלנו יודעים את דרכם להכאיב לכיבוש ונקמה על דמם של השהידים הגיבורים". שייח' חוסיין אבו-קוואיק, מבכירי חמאס, התייחס לאירוע ואמר כי "התיאום הביטחוני שהפעילה הרשות הפלסטינית עם הכיבוש הישראלי תרם להגברת הפשעים נגד עמנו".